Avatar billede goglov Seniormester
02. august 2012 - 19:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Local Area Connection har ikke en gyldig IP-konfiguration

Fejlen optræder når computeren har stået et stykke tid og samlet kræfter som slumrende.
Explore 9 viser ingen forbindelse med nettet og lidt senere kommer et fejlfindingsværktøj frem der giver resultatet "Local Area Connection har ikke en gyldig IP-konfiguration". Heldigvis løser det problemet men det er yderst iriterende, hvergang at vente på at det sker.
jeg har udelukket min router idet alle mine andre computere virker fint og problemløst.

Jeg har forstået at det har noget med "Bonjour" programmet at gøre. Men hvad?
Jeg bruger windows 7
Avatar billede supportsiden Professor
02. august 2012 - 21:27 #1
Bonjour er noget Apple iTunes software updater.
Har du ikke brug for det så fjern det !

Ellers :
Fjern Bonjour

Reset TCP/IP :
http://support.microsoft.com/kb/299357

Geninstaller Bonjour
Avatar billede goglov Seniormester
03. august 2012 - 02:33 #2
jeg har nu fjernet bonjour mappen for at se hvad der sker.
Jeg kan stadig ikke få forbindelse med nettet dog med den forskel at fejsøgningsprogrammet (Diagnose Connection Problems) først dukker noget senere op og løser problemet som sædvanlig.
Fejlen er stadig aktiv. Og da det tilsyneladende ikke skyldes bonjour så har jeg nu sat den på plads igen.
Hvad kan jeg så gøre???
Avatar billede supportsiden Professor
03. august 2012 - 10:51 #3
Med fjern Bonjour mener jer afinstaller det fra kontrolpanelet.
genstart i Safe Mode (F5 eller F8 før windows begynder at starte)
Lad manskinen "falde til ro" og genstart
Kør også http://support.microsoft.com/kb/299357
genstart
Avatar billede goglov Seniormester
04. august 2012 - 17:04 #4
>kør http://support.microsoft.com/ (...)< lykkedes ikke.  Fejlen optræder stadig væk.
Fjernelse af bonjour virker heller ikke.
Hva' nu?
Avatar billede goglov Seniormester
05. december 2012 - 00:38 #5
Problemet forekommer mig uløseligt og derfor dropper jeg tråden