Avatar billede panth Nybegynder
02. august 2012 - 18:10 Der er 2 kommentarer

Flytte filer fra stationær til mediecenter ved opstart

Nogen som kender et godt program som kan følgende for mig:

Have nogle mapper, eller noget, på min stationære computer, hvor jeg kan smide filer i (musik/billeder/film/serier/etc).

Når så jeg tænder mit mediecenter, så skal det flytte de filer derfra til definerede mapper på mediecenteret.

Det skal ikke være et backup program, eller et som synkroniserer mapper med hinanden, da jeg ønsker de bare skal drag 'n droppes deri, og så FLYTTES (ikke kopieres) til mediecenteret, når det startes op.
Avatar billede habalap Nybegynder
02. august 2012 - 18:26 #1
hvilket operativ system kører din stationær og dit mediecenter?
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2012 - 18:42 #2
Det kunne du fek.s gøre ved hjælp af et lille batch program:
Start med at dele en mappe på den maskine, hvor du gemmer dine filer, eks.:
"PC_01\Mediefiler", dernæst tilknytter du denne dcelte mappe på dit mediecenter, eks.:
"Net use G: \\PC_01\Mediefiler".
Herefter laver du dit batch program:
cd G:
"Move *.* c:\Din mediefilmappe" mappen på dit mediecenter, hvor du ønsker at lægge de flyttede mediefiler.
Dette batch program laver du i notepad, og gemmer filen som filtype "Alle filer" med navnet fek.s "Flyt_mediefiler.cmd"på dit mediecenter.
Heredfter åbner du registreringsdatabasen og opretter en ny streng værdi i "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run".
Denne værdi skal så indeholde kommandoen til at køre dit batch program, fek.s:
"C:\Flytfiler\Flyt_Mediefiler.cmd".
Prøv det.
/ptj_11