Avatar billede nemlig Professor
01. august 2012 - 15:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA/Makro i Powerpoint driller

Hejsa.
Jeg har et PowerPoint 2003 dokument, hvor jeg kæder til en graf i et Excelark.

Kæden i PowerPoint står til automatisk, men automatikken virker kun ved indlæsningen af PowerPoint-dokumentet.
Derfor er der en funktion under "Rediger" og "Kæder", der hedder "Opdater nu".

Jeg prøver at lave en Makro, som skal aktivere "Opdater nu", men det fanges ikke under indspilningen. Jeg kan også se i VBA-koden er der ikke er fanget noget.

Nogen forslag til, hvordan jeg kan lave en makro der opdaterer kæderne?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. august 2012 - 17:59 #1
Har et eksempel fra et tidligere konstrueretn system - skal prøve om jeg kan finde dette.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. august 2012 - 18:17 #2
Prøv at se på denne tråd: 948424 - måske til inspiration.
Avatar billede nemlig Professor
01. august 2012 - 19:13 #3
Tak for bidraget. Men det løser ikke min udfordring, da det alene handler om at jeg via en makro/knap i PowerPoint ønsker at opdatere kæderne. Kæderne er etableret i PP, og skal ikke ændres.
Det skal altså være muligt for brugeren når som helst at opdatere kæderne via makroen.
Avatar billede nemlig Professor
01. august 2012 - 20:09 #4
Tror jeg har løst. Det blev alligevel inspireret og fandt den nødvendige kode ved hjælp er Google.

Smid et svar og tak for bidraget.

Koden ser sådan her ud:

Sub Update_Links()
Dim osld As Slide
Dim oshp As Shape
For Each osld In ActivePresentation.Slides
For Each oshp In osld.Shapes
If oshp.Type = msoLinkedOLEObject Then oshp.LinkFormat.Update
Next oshp
Next osld
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
01. august 2012 - 23:00 #5
Selv tak - godt det lykkedes..