Avatar billede snigeren Nybegynder
29. juli 2012 - 13:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser efter strømspare mode

Min nye stationære begyndte for en uge siden at fryse når den vågnede op fra sleep mode,.. så slog jeg sleep mode fra og stille og roligt alle strøm besparelser. Det eneste jeg ikke har slået fra er min monitor power down...

Hvis den får lov at stå med sort skærm i 10-15 minutter og bliver vækket med musen/keyboardet kan jeg flytte med cursoren men når jeg forsøger at åbne/starte et eller står den bare og loader og intet sker,.. og jeg bliver nødt til at holde powerknappen inde for at slukke.

Jeg har prøvet at fjerne alle harddiske på nær min ssd bootdisk. Hvilket ikke hjalp...

Mit system:
Cooler Master Silencio 550 - ATX Sort
Corsair Builder Series CX600 V2 - 600W
Intel Core i7 2600K / 3.4 GHz Processor
Kingston HyperX blu - 4GB DDR3 1600MHz P 4 stk
ASUS P8Z77-M - Micro-ATX LGA1155
ASUS ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5 - 1GB
Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev.2 - 92m
Samsung SH-222BB - SATA Intern DVD±RW
OCZ Octane 2 Series SSD - SATA-300 128GB

Win 7 prof 64bit

Det hele virkede ellers fint til for en uge siden :(

Nogle idéer eller er det en reinstall af windows?

/Klaus
Avatar billede Dokkedal Nybegynder
29. juli 2012 - 13:46 #1
Hej Klaus

Prøv at se om dette hjælper:

under "skift avancerede strømstyringsinstillinger"

Under "harddisk" står der som regel "sluk harddisken efter: (20)min, men efter som du bruger en SSD harddisk så prøv at sætte den til "sluk harddisken efter": (Aldrig)

Mvh Anders
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. juli 2012 - 13:49 #2
Hey Anders

Den er sat til "never" :) så heller ikke det hjalp,..
Avatar billede Dokkedal Nybegynder
29. juli 2012 - 13:57 #3
Ok og du har prøvet at skifte til en anden strøm styring som Høj ydeevne eller balanceret og så tilbage igen?
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. juli 2012 - 16:55 #4
næ det virker heller ikke :(

Det er simpelthen så mærkeligt, hvad den gør,.. lidt svært at forklare.

Det er som om den reagerer men så alligevel ikke, hvis jeg f.eks. hører musik i winamp og lader den stå og spille så går musiken på et tidspunkt ud og kommer lidt igen og går ud igen... når jeg så et par mins efter "vækker" den med musen og trykker på play i winamp igen går der måske 30 sekunder før den reagerer men så starter musiken også igen.
Imens prøver jeg f.eks. at åbne "denne computer" og vinduet popper op og den forsøger at åbne indholdet men der sker bare ikke rigtig noget.
Jeg kan også trykke på windows ikonet og selve menuen kommer frem, men hvis jeg så forsøger at starte et program eller kontrol panel så står den bare og loader men der sker ikke rigtig noget...
Avatar billede jenscarlo Juniormester
29. juli 2012 - 19:55 #5
Test dine ram det kunne godt lyde som ram fejl,en ramklods kan pludselig stå af uden grund,det har jeg været udefor og symptomerne var nogenlunde de samme.
Avatar billede snigeren Nybegynder
29. juli 2012 - 20:55 #6
Ja så er de testet men der var ingen fejl i følge windows 7 egne diagnosticerings tool,.. ved ikke hvorfor jeg ikke selv tænkte på at teste ram :)

nå hvad kan det ellers være?
Avatar billede jenscarlo Juniormester
30. juli 2012 - 19:52 #7
Prøv om det er muligt at lave en systemgendannelse,hvis ikke er det nok en geninstallering,men det er jo altid sidste udvej.
Avatar billede snigeren Nybegynder
30. juli 2012 - 21:18 #8
mjaa lige efter at den gjorde det første gang lavede den faktisk en gendannelse, men det virkede ikke =(  oh well så må jeg vel bare på den igen,..
Avatar billede snigeren Nybegynder
13. august 2012 - 07:31 #9
nå må hellere få lukket spørgsmålet,.. Jeg tror vi kom frem til at den nye ssd er i udu. Det er en OCZ octane 2 og den skulle de have haft en masse reklamationer på :(

Men tak for hjælpen begge to :)