Avatar billede dytti Novice
28. juli 2012 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Feedback til hobbyforum

Hejsa
Jeg har lavet et forum til hobby og DIY folket. http://wwww.diy4all.dk

Alt virker som det skal - Jeg får bare ingen nye medlemmer.
Jeg syntes at jeg har fulgt alle rådende man finder, om at titrække nye medlemmer, men der sker intet.

Der er masser af mennesker som "lige er inde og kigge", men der er ingen der opretter sig.

Der er selvfølgelig andre forum af den type, men jeg mener at mit har flere relevante funktioner end de har (f.eks. direkte billedupload i trådene  o.l.).

Så nu tænker jeg:
- Er mit forum for kedeligt at se på - Ikke indbydende nok?
- Bliver folk forvirret over opbygningen?
- Skal jeg droppe introsiden - Og i så fald, hvordan formidler jeg så hvad forummet går ud på?
- Er der for mange kategorier og underkategorier?

Ja alt i alt - Hvad er det der afholder folk fra at bruge forummet?

Alle ideer og forslag modtages med kyshånd.
Avatar billede dytti Novice
28. juli 2012 - 08:39 #1
UPS - Det er selvf. http://www.diy4all.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2012 - 09:08 #2
Du har ikke rigtig skrevet hvad du har gjort for at få folk ind???
Men til at starte med er du svær at finde på Google. Dvs jeg kun kunne finde hjemmesiden ved at skrive fulde navn på siden.
Derudover din Google tekst var så lille og ligegyldigt at du aldrig vil få nogle clicks.
Der stod bare; Forum der henvender sig til diy, hobby og gør det selv folk.
Tror ikke alle tænker do it yourself, når de ser diy. De ser bare 3 bogstaver udenmening.
Måske betale nogen til at lave seo, så du bliver vidst bedre på Google.

Der er også gratis ting du kan lave. Som facebook gruppe ( kan se du har den, men den er jo helt tom)
Skrive derinde engang imellem. Vis nogle billedere af ting bruger har lavet. Som ugens genstand. Få dine venner og venners venner til at Like og kom ind i gruppen.
En Tom gruppe gør ingen ting.

Måske sende et brev til forskellige hobby klubber i Danmark og gør reklame for hjemmesiden.
Lav point system som her på sitet, så folk bliver motiveret til at skrive. Og kåre månedens bruger.

Håber det her hjalp.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2012 - 11:10 #3
Det er også lidt dobbeltkonfekt at skrive "diy og gør det selv". Det betyder jo det samme.
28. juli 2012 - 13:24 #4
Lad mig først 'brainstorme' lidt.  Du siger, at det du vil er at få medlemmer!  Hvorfor egenligt?  Jeg ville have troet, at det du vil er at få trafik, deltagelse, folk der med liv og lyst regerer på indlæg, folk der opretter nye indlæg.  Men du blokkerer for deltagelse indtil folk er medlemmer, og så du gør det unødigt besværligt at blive medlem.

Så mit første forslag er at give alle lov til at lave indlæg uden medlemsskab!  Eller i hvert fald simple indlæg, og så kræve medlemsskab for avancerede funktioner såsom at oprette nye emner eller oploade filer over en vis størrelse.

Dernæst, gør det nemmere at blive medlem!  Som det er nu skal man først ind på en ny side og derefter finde en lille bitte link 'Opret ny bruger' og gætte at bruger og medlem er det samme.  Hvis man klikker får man en hel side tekst at læse.  Hvis man opdager og klikker på linket 'Accepter' nederst på siden får man en formular der igen er en hel side lang med en lang række valg at forholde sig til.  Jeg forstår godt, at der ikke er mange der fuldfører sådan et forhindringsløb.  Hvorfor ikke på forsiden placere en rimelig stor og pænt designet knap 'BLIV MEDLEM'.  Ved klik får man en, pænt designet, formular med kun de nødvendige felter (brugernavn, fulde navn, adgangskode), et felt til 'accepter betingelser', et link til dokumentet med betingelser, og en tydelig knap 'BLIV MEDLEM'.Når folk så har klikket på 'bliv medlem' kan du give dem et link til at justere profil og forum instillinger.

Videre, gør det mere attraktivt.  Forsiden er kedelig at se på.  Husk, at folk der ser en ny hjemmeside ofte kun bruger nogle sekunder på at beslutte, om de vil blive på siden eller klikke videre.  Start teksten med det der er vigtigst for brugerne, nemlig dem selv.  Skriv med stor og pæn skrift "Du er et gør-det-selv eller hobby menneske!  Her kan du dele dine erfaringer med ligesindede!" eller noget i den retning.  Den nuværende tekst starter med hjemmesiden: "diy4all.dk er et forum der henvender sig ...."    Forklar kort og bundigt at "Du kan med det samme læse og reagere på alle tråde i forummet.  Hvis du vil oprette nye tråde eller oploade billeder og film beder vi dig oprette dig som medlem.  Det er gratis og uden forpligtelser, og du kan til enhver tid nedlægge medlemsskabet.

Search Engine Optimation - ja, naturligvis - mine forslag går på at få at gøre det nemmere for de der finder hjemmesiden at deltage.

Jeg håber du finder disse betragtninger nyttige og at du ikke finder mig alt for negativ.
Avatar billede pstidsen Novice
28. juli 2012 - 17:10 #5
Synes formuleringen "bruger" egner sig langt bedre på et forum end "medlem". Hvis man er medlem betaler man kontingent, er med til generalforsamling osv.
28. juli 2012 - 17:53 #6
Ingen problem med formuleringen 'bruger' hvis den bruges overalt.  Så skal der ikke tales om at blive medlem men at registrere sig som bruger.  Og gør det nemmere.
Avatar billede dytti Novice
29. juli 2012 - 07:35 #7
Det er simpelthen super!
Jeg vil strax gå i gang med at lave nogle ændringer.

Christian - Det var lige det jeg havde brug for :-) Tak.

Josh - Der kommer mere på facebooksiden når jeg har styr på selve forumsiden. Men gode ideer til "gratis" reklame :-)

Tak for konstruktiv input til alle :-)