Avatar billede mortenp-j Nybegynder
27. juli 2012 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - boot fra recovery partition

Hej derude.

Jeg har installeret Windows 7 på en Fujitsu Siemens bærbar af modellen Amilo O Li 2727, og vil gerne have det oprindelige styresystem tilbage, som var Vista Home premium.

Der er en recovery partition på bærbaren, som jeg tror vista kan installeres fra. Problemet er, at jeg ikke ved hvordan jeg får bærbaren til at boote fra den partition?

Håber det kan lade sig gøre :)
27. juli 2012 - 13:00 #1
Pssssst: Hvorfor vil du tilbage til det ### Vista ?
Avatar billede NCG Novice
27. juli 2012 - 13:21 #2
Man trykker normalt på F8 under opstart, for at få adgang til "Advanced Boot Options".

Men jeg vil sige det samme som karise_larry, hvorfor dog gøre det??
Avatar billede mortenp-j Nybegynder
27. juli 2012 - 13:35 #3
Grunden var at jeg ikke kunne få det trådløse til at virke, og Fujitsu har ikke installationsfiler til det trådløse der understøtter windows 7 til denne bærbar. Men har prøvet med windows vista filerne, og det ser ud til at virke fint på windows 7 også. Så umiddelbart beholder jeg windows 7. :)

Ved F8 kan jeg vælge boot fra harddisk, cd eller netværk. Jeg kan ikke vælge hvilken partition jeg vil boote fra på min harddisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juli 2012 - 16:18 #4
"Så umiddelbart beholder jeg windows 7"
Rigtig god ide vil jeg også mene.
Vista har været skældt ud fra dag et, så det bør du ikke gå tilbage til.

Og i øvrigt kan du ikke være sikker på du kan bruge recovery delen.
Jeg kan ikke her på min Xp efter jeg skiftede fra Xp home til Xp pro.
Der der muligvis blevet fjernet noget da jeg formaterede og lagde pro ind.
En recovery cd derimod vil formatere drevet og lægge Vista ind hvis du har sådan en.
Avatar billede lclemens Nybegynder
27. juli 2012 - 17:21 #5
Om ideen er god kan vel diskuteres. Er den lovlig? :-)
Avatar billede mortenp-j Nybegynder
14. august 2012 - 20:26 #6
Jeg har fået windows 7 gennem skolen, så ja det er lovligt.

Jeg har ikke fået lavet en recovery cd. Men efter jeg har fået det hele til at virke med windows 7 har jeg ikke lyst til at skifte tilbage.