Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 18:06 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Gøre farve jævn iWin7

Farven på proceslinjen er en blanding af lyseblå og mørkeblå, hvordan gør man den jævn ligesom i XP?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 18:32 #2
Det er jeg ikke sikker på at man kan, men du kan eksperimentere med farverne under "Control panel/ nr.2 i højere side/ Apaerance personalization" Jeg ved ikke hvad det hedder i den danske version, men det finder du vel nok ud af.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 19:08 #3
#1 Kan ikke installeres uden net framewok.

#2 Jeg har kigget dér.
Avatar billede chalde Seniormester
26. juli 2012 - 19:19 #4
#3 Så må du jo installere .NET
Eller bruge hans alternative metode han henviser til.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 19:22 #5
.NET skal ikke installeres på min PC.

Den alternative metode er for omstændig.
Avatar billede chalde Seniormester
26. juli 2012 - 19:33 #6
#5 Så er du jo på den, nu hvor Windows 7 understøtter det du ønsker at gøre ud af æsken.
Det kan være der findes alternativer uden .NET, men undrer mig nu alligevel over hvorfor .NET ikke er velkomment.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 19:47 #7
#6 Så må det bare endnu engang slåes fast at Microsoft ikke har udført det arbejde fyldestgørende. En sådan funktion skulle være indbygget i Windows.

NET er ikke velkomment pga. jo færre programmer installeret jo mindre rod.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 20:04 #8
.NET er nødvendigt for at mange programmer virker. Du kan ligeså godt installere det. Det "roder" jo ikke. Det lægger bare et sted og så tænker du ikke mere på det.
Avatar billede chalde Seniormester
26. juli 2012 - 20:13 #9
#7 Så længe du kan omgå det ved brug af 3. part har de da netop gjort det fyldestgørende, ved at give udviklere muligheden for at give yderligere funktionalitet.
At du så ikke ønsker at gøre brug af det, kan man på ingen måde klandre Microsoft for.

Og endnu en gang må vi slå fast: Man kan på ingen måde, whatsoever, imødekomme alle eventuelle brugeres ønske i et produkt på én gang, og slet ikke ud af boksen.
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 20:21 #10
#0: Hvordan ser det overhovedet ud? Jeg kan ikke genkende det, så kan du ikke lige smide et screenshot?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
26. juli 2012 - 20:53 #11
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 21:10 #12
Nååh :-)

Men hvorfor da også bruge Windows klassisk når man nu har muligheden for det "nye", flotte design?! :o
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. juli 2012 - 21:55 #13
Er det ikke bare gennemsigtighed du vil fjerne?

http://gratisupload.dk/vis_billede/682964/
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 22:15 #14
#9 Microsoft skulle havde indbygget muligheden i windows, istedet for at kaste ansvaret videre til 3. parts udviklere.

#13 Nej gennemsigtigheden er deaktivere. Det er fordi den blander farverne (lyseblå og mørkeblå).
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 22:19 #15
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 22:20 #16
Hvis man kigger på billedet i #15 i venstre side er den lyseblå, og i højre side er den mørkeblå.
Avatar billede chalde Seniormester
26. juli 2012 - 22:21 #17
#14 Det er ikke muligt at efterkomme alle ønsker fra alle brugere. Hvis det du siger skulle overholdes, ville det ikke være nødvendigt at foretage noget som helst vil styresystemet når det var installeret. Det er ganske enkelt ikke muligt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juli 2012 - 22:25 #18
#17 Men det var muligt i XP, i Vista og i stort set alle andre operativsystemer fra Microsoft?
Avatar billede chalde Seniormester
26. juli 2012 - 22:37 #19
#18 De har det med at fjerne ting som de færreste benytter sig af. Der er jo ingen grund til at smide udviklingspenge efter noget de færreste har eller vil gøre brug af. De er dog så rare at de ikke begrænser systemet til at der ikke kan udvikles til det, og dermed er det op til minoriteterne selv at stå for det.
Avatar billede lclemens Nybegynder
27. juli 2012 - 15:47 #20
Du må bare vælge "klassisk" som theme. Så er du tilbage til xp-standard.

Ellers så er det da på tide, at du går væk fra Windows. Det lyder ikke til at du har det helt nemt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. juli 2012 - 18:19 #21
#20 What?

Hvis man vælger klassisk så er man da netop ikke tilbage til XP standard. Kom nu med et seriøst svar.

#19 Ja det er netop det som er problemet. Microsoft ændre på ting som fungere ganske udmærket, hvilket er unødvendigt.
Avatar billede lclemens Nybegynder
27. juli 2012 - 18:36 #22
Det var skam seriøst. I klassisk tilstand er den da ensfarvet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. juli 2012 - 19:56 #23
#22 Den har stadigvæk ikke det samme tema som i xp/vista/7. Jeg har ikke bedt om at ændre temaet men derimod at gøre farven ensfarvet.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 21:17 #24
#21:
#19 Ja det er netop det som er problemet. Microsoft ændre på ting som fungere ganske udmærket, hvilket er unødvendigt.
Ej nu må du holde op med at pive. Det er en mikroskopisk lille ting, så hvorfor gøre det til så stort et problem? Hvis det er så vigtigt, så skift da tilbage til XP!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. juli 2012 - 21:23 #25
#24 Ja god idé. Formater hele harddisken og installér et nyt OS kun pga. farven på proceslinjen. Hvis bare jeg var så genial som dig.

Hvis ingen har løsningen så lukkes tråden.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 21:26 #26
Jamen så lad da være med at pive eller installer .net!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. juli 2012 - 21:39 #27
#26 Det blev der allerede givet svar på i #7.

Da ingen kender svaret, og da pstidsen tilsyneladende har valgt at spamme tråden lukkes den.
Avatar billede pstidsen Novice
27. juli 2012 - 21:45 #28
Men det er jo en latterlig grund du giver til ikke at installere .NET