25. juli 2012 - 22:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Print et jpg billede

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man printer et jpg billede?
Jeg bliver ved med at få:
Unknown picture file extension (.jpg)

Jeg har søgt på Google.
Får nogle brudstykker af programkoder, jeg ikke kan bruge.
Bliver fortalt at billederne skal konverteres til .bmp, og at det kan Delphi selv gøre. ???

Er .jpg ikke et efterhånden gammelt billede format?

Jeg har prøvet med:
var
  Billede: TImage;
begin // Udskriv cd cover.
  Billede.Picture.LoadFromFile(BilledeSti);

Jeg har også prøvet med:
var
  Billede: TGraphic;

Så får jeg accesviolation.
Avatar billede jensenjs Juniormester
25. juli 2012 - 22:36 #1
Jeg har kendt til Delphi i mange år
men aldrig prøvet det så...

Men her er et link måske kan det bruges
http://www.delphifaq.com/faq/delphi/printing/f385.shtml
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2012 - 22:38 #2
Denne her virker fint hos mig, både på XP og Windows7.
http://www.faststone.org/
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2012 - 22:50 #3
Det var denne her jeg mente, og den er gratis:
FastStone Image Viewer
25. juli 2012 - 23:03 #4
Hej Jensenjs
Dit link var det første jeg selv fandt, men jeg kan ikke få det til at håndtere jpg billeder.

Det program jeg arbejder på, bliver brugt på en lokalradio.
Efterhånden får de blot et link fra pladeselskaberne når der udkommer nye albums, disse mp3 filer downloader de så til deres afviklings Pc, de fleste gange følger der et jpg billede med som, uden skalering passer nøjagtig i en jewel case.
Af og til er der albums der er så gode at de ønsker den brændt ud på en Cd.
Det program jeg har laver til dem, kan selv printe et komplet cover, undtaget billedet.

Hej go-on-line
Hvad i alverden kan jeg bruge dit link til?
Avatar billede kroning Nybegynder
25. juli 2012 - 23:14 #5
I min gamle Delphi 7 skal jeg tilføje jpeg til uses hvis jeg vil arbejde med jpg billeder.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 00:10 #6
Du skriver bare:"Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man printer et jpg billede?"
Når man åbner et billede med Fastone og højreklikker på det, får man en række muligheder; bla. at printe billedet, og det var det der var spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2012 - 00:17 #7
Ps. Hvis jeg vil have billedet på en label bruger jeg SureThing CD/DVD Labeler.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juli 2012 - 06:07 #8
Jeg mener at huske at der er et og andet med udskrift af JPG filer fra Delphi.

Hvis du har et andet program der kan udskrive dem, så kan du måske bruge ShellExecute http://www.delphipages.com/forum/showthread.php?t=165305

Ellers prøve at se på StackOverFlow - det er et godt forum

http://stackoverflow.com/questions/9106321/delphi-loading-jpeg-and-printing-outputs-as-a-black-square
26. juli 2012 - 08:46 #9
Hej go-on-line

Det er rigtig nok, men jeg kan ikke se hvad dit link har med Delphi programering at gøre.
Hvis jeg blot ville printe billedet kunne jeg gøre det med programmer der følger med en standard installation, f.eks. Paint, Microsoft Photo editor, Word, etc.

Hej Kronning
Det skal jeg prøve.

Hej Hugo
Dit link var desværre et af dem jeg fandt før jeg lagde spørgsmåler her, og som jeg ikke synes hjalp meget.
28. juli 2012 - 11:24 #10
Hej Kroning

Løsningen blev:

1. Læg et TImage på formen, med Visible property = False.

2. Includer Jpeg i Uses.

3. Følgende linier printer billedet.
      Image1.Picture.LoadFromFile(BilledeSti);
      Printer.Canvas.StretchDraw(ARect, Image1.Picture.Graphic);

Der findes sandsynligvis andre måder, men det her er godt nok til mig.

Tak for hjælpen, læg et svar så du kan få point.
Avatar billede kroning Nybegynder
28. juli 2012 - 11:52 #11
ok