Avatar billede Teknikblind Juniormester
24. juli 2012 - 00:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista Home Premium OEM

Hej

jeg har købt en computer via DBA, som jeg nu har totalt rebootet og renset totalt.

Herefter regnede jeg med, at jeg kunne downloade Windows styresystemet over Microsoft hjemmeside, da jeg har originabeviset med Seriel nummeret påskrevet på batteriet.

Det kan jeg så desværre ikke. Er der nogen som ved, hvad man kan gøre for at få fat i programmet?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juli 2012 - 00:51 #1
Du kan prøve og ringe til producenten af computeren og høre om de kan sende en skive.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 01:04 #2
Du har tre muligheder:

Køb Windows 7 og installer det. Vista er noget skrammel (anbefales).

Lån en CD magen til af en ven og installer.

Microsoft sælger ikke CD'er billigere end normalt, men det gør producenterne. Ring derfor til producenten og hør hvad de tager (jeg havde engang samme problem med en Acer og der var prisen 400. Hvis prisen er der omkring i dit tilfælde, så kan løsning 1 endnu kraftigere anbefales). Telefonnumre på producenterne: http://support.microsoft.com/?LN=da&scid=gp%3B%5Bln%5D%3Boemphone&x=4&y=13
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
24. juli 2012 - 01:46 #3
Kan også være producenten vil sende den til dig gratis.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 01:52 #4
#3: Ja, det afhænger af producent.. Tror nu kun det er de færreste. Flere producenter lægger en recovery partition i maskinerne og så er der enten et Windows program til at gendanne ellers gøres det fra startup.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 07:28 #5
lån eller kopier en windows version mage til

den kan du bruge da du har nummeret
altså helt mage til med samme sprog

Windows Vista Home Premium OEM

eller køb en ny licens
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 11:18 #6
#5: Meget mærkeligt at du lægger Svar når dit forslag allerede er forklaret op til flere gange...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 12:11 #7
hej tonboy  hvorfor vil du ha windows vista og ikke windows 7 ??
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 12:55 #8
#7: Læs nu lige hvad manden skriver.. Han har nøgle til Vista.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 14:50 #9
#8og det har jeg også :-) men når han skal tilat boot den på ny  kan har jo lge som godt boot windows7 !!
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 15:23 #10
#9: Ja det koster så bare lige 700-800...
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 15:31 #11
"6+"8
er du den nye administrator??????

vi har længe søgt efter ham
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 16:05 #12
#11: Hvis du siger det ;-)
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. juli 2012 - 17:02 #13
#5 Det er god stil. Jeg har set, hvordan du jagter alle andre, som vover at lægge et svar uden at være bedt om det.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 20:29 #15
#14: Hvad er det lige du vil med det link? For det første er der ikke en dansk version og for det andet er det Windows 7 og det er jo Vista han har licensnøgle til.
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 21:59 #16
Kontrolpanel\System og sikkerhed\Windows Update\Vælg opdateringer, der skal installeres
Avatar billede pstidsen Novice
24. juli 2012 - 22:38 #17
#16: Ramus gider du ikke snart lade være med at spamme dette forum. Spørger skal INSTALLERE Windows. IKKE opdatere!!!!!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2012 - 00:59 #18
rf tonboy ???
Avatar billede Teknikblind Juniormester
25. juli 2012 - 14:16 #19
Hej alle,

og tak for alle jeres råd. PSTIDSEN ligger du lige et svar, så giver jeg dig pointene. Dine var først og dækker stort set hele spektret.

Indtil videre prøver jeg producenten, så må vi se, og så kan det sagtens være, at jeg køber en Windows 7, hvis prisen fra producenten er for pevret.
Avatar billede pstidsen Novice
25. juli 2012 - 14:21 #20
Svar.