Avatar billede C-SG Nybegynder
19. juli 2012 - 10:29 Der er 11 kommentarer

Meget langsom computer

Hej,

Jeg har en ca. 3 år gammel Acer 5810 Timeline med Vista på, den har i et par år været langsom og gået i stå midt i det hele. Jeg har af flere omgange gendannet fra en tidligere dato, kørt diskoprydning, defragmentering og forsøgt at slette de programmer jeg ikke bruger og rydde op i cookies osv.
Nu er det sådan at jeg ikke er nogen computer wizard og mine evner rækker ikke meget længere end det jeg har nævnt her. Jeg har læst en masse af de tråde der ligger herinde om langsomme computere og tænker jeg også kan bruge nogle af de forslag der er givet, men jeg må nok erkende at jeg vidst skal have skåret det lidt mere ud i pap, præcis hvad jeg skal gøre (bare så jeg ikke fucker den mere op, end den allerede er).
Jeg har overvejet om det kan betale sig at smide Win7 ind på den - eller er det en fortabt sag når den nu er så langsom?

Håber der er nogle venlige sjæle der har lyst til at hjælpe mig.

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2012 - 10:59 #1
start med at teste den med denne her

den viser om der er problem ded opdatering til win 7 som jeg tror du skal holde dig fra med en ældre pc
der er muligvis ikke lavet div drivere til din maskine

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/downloads/upgrade-advisor

ofte når en pc der er 3 år gammel bliver langsom er det på tide at geninstallere den - dety vil tage alt for lang tide  at finde det der er årsagen - du kommer hurtigere over det med nyinstall

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista/Installing-and-reinstalling-Windows

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

m.v.h
Avatar billede charles17 Nybegynder
19. juli 2012 - 11:30 #2
Hej

Vista er et meget rodet styresystem som selv microsoft har indrømmet er fejlfyldt. Hvis du har muligheden så få installeret Win7.
Det vil med sikkerhed hjælpe på hastighed og stabilitet.
Hvilken processor og hvor mange Ram er der i maskinen?

MVH Mikael
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juli 2012 - 13:01 #3
Vista er noget skod, prøv om du kan få indstaleret Windows 7.
Avatar billede C-SG Nybegynder
19. juli 2012 - 13:49 #4
#1: Den var allerede langsom efter det første halve år, så det har ikke noget at gøre med at den er 3 år gammel.
Jeg har allerede lavet testen for om den kan trække Win7 - det kan den godt.
Desværre har jeg ikke geninstallations cd'ere - så jeg kan smide vista ind på forfra - så min eneste mulighed er at opgradere til Win7.

#2: Det er netop det jeg har kunne læse mig til, at vista i det hele taget bare er noget hø. Specs som følger:
CPU: Intel Core 2 solo processor SU3500 (1.4GHz, 800 MHz FSB)
4 GB DDR3 Memory
320 GB HDD
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2012 - 14:06 #5
køb en OEM version af win 7

her skal du så igen være sikker på om det skal være 32 eller 64 bit version
du skal sikre dig at driverne er på plads til den version du køber

og det er de både til 32 og 64 bit

http://www.acer.dk/ac/da/DK/content/drivers

se her hvordan du indstiller den

http://www.gratisimage.dk/image-BB72_5007F80F.jpg

m.v.h
Avatar billede C-SG Nybegynder
23. juli 2012 - 06:07 #6
Tak for jeres input.

Har i nogle gode ideer til hvordan jeg kan rydde lidt op på computeren, så jeg i det mindste kan bruge den som reserve computer?
Jeg har læst noget om CCleaner - men som jeg ser det skal man købe sig til det?? Er det rigtigt?
Avatar billede charles17 Nybegynder
23. juli 2012 - 07:11 #7
ccleaner kan hentes i en gratis version

eller malwarebytes er også god

mvh
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2012 - 07:15 #8
ccleaner gratis

http://www.piriform.com/ccleaner/download

mailwarebytes renser kun maskinen  for spyware ikke andet
den er også gratis
Avatar billede C-SG Nybegynder
24. juli 2012 - 13:46 #9
Der står "ingen support" - så min eneste mulighed er at betale - nogle løsningsforslag til det?
Avatar billede charles17 Nybegynder
24. juli 2012 - 14:48 #10
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2012 - 15:23 #11