Avatar billede tvjensen Nybegynder
19. juli 2012 - 09:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

GratisDns Hvordan?

Hej

Nu har jeg søgt alle fora og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg gør forkert. er der nogen der kan hjælpe med at få det til at virker.

Jeg vil gerne prøve at hoste min egen hjemmeside www.lortehus.dk
den skal så ligge på denne IP adresse http://80.163.25.76/

Når jeg taster IP adressen kommer min test side frem, men www.lortehus.dk kan jeg ikke få til at virke.

Jeg har Yousee webspeed, men indtil videre på ovenstående IP adresse. Er opmærksom på at den er dynamisk.

På gratisdns under fanen Primær DNS
A (Navn -> IP adresse)
Vært                    IP            TTL
localhost.lortehus.dk    80.163.25.76    43200

AAAA (Navn -> IPv6 adresse)Ingenting

CNAME (Alias -> A record)
Vært            Kanonisk navn    TTL
*.lortehus.dk    lortehus.dk    43200

Under navneservere står der
Domæne        Navneserver      Ændring
lortehus.dk ns5.gratisdns.dk Kan ikke ændres
lortehus.dk ns3.gratisdns.dk Kan ikke ændres
lortehus.dk ns4.gratisdns.dk Kan ikke ændres
lortehus.dk ns1.gratisdns.dk Kan ikke ændres
lortehus.dk ns2.gratisdns.dk Kan ikke ændres

MX (Postopsætning)Mail og alt det der skal ikke bruges, der bruger jeg et andet domæne. har læst at man skal vente til dagen efter men lige lidt sker der. Hvor er det jeg gør noget forkert. er der nogen der hjælpe, vil være meget taknemmelig.
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2012 - 09:22 #1
Du skal tilføje to A records med dit ip nummer

lortehus.dk -> ipnummer
*.lortehus.dk -> ipnummer

Klik på Tilføj A knappen

udfyld
Vært: lortehus.dk
IP: 80.163.25.76

Gør det samme igen og skriv

Vært: *.lortehus.dk
IP: 80.163.25.76

Vent et par timer
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2012 - 09:24 #2
Så lige at du havde Cname
CNAME (Alias -> A record)
Vært            Kanonisk navn    TTL
*.lortehus.dk    lortehus.dk    43200

Så behøver du kun at lave den første af dem
udfyld
Vært: lortehus.dk
IP: 80.163.25.76
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2012 - 09:28 #3
Som du kan se resolver http://localhost.lortehus.dk/
Avatar billede tvjensen Nybegynder
19. juli 2012 - 10:22 #4
Øhh det er ikke for at være tung i det, men er det ikke det jeg har gjort?

Det vil sige at det er localhost, der har drillet, et ord som gratisdns sætter ind for at drille alle uvidende. Har prøvet at lave A recorden om til lortehus.dk istedet for localhost.lortehus.dk

Tak
Avatar billede The_Buzz Novice
19. juli 2012 - 16:02 #5
Men du fik det til at virke ikke?

Lortehus.dk
Historien om købet af et hus fra
Sjælsø Gruppen.

Her kommer historien om købet af et rækkehus fra Sjælsø gruppen.

Sjælsø gruppen stod for kvalitet og kundetilfredshed, men vi tog fejl.

Fra første mangelgennemgang til Syn og skøn.

Fra ulovlige elinstallationer - til alt hvad du kan tænke dig.
Avatar billede tvjensen Nybegynder
19. juli 2012 - 17:28 #6
Hej

Ja jeg fik det til at virke.

Det var det der localhost som drillede. Tusinde tak.
Du drømmer ikke om hvor mange måneder jeg har prøvet det her. Nogle forums siger så, vent til i morgen det gør man så, også en lille forandring vente til i morgen, så det var bare kanon.

Så kan jeg gå i gang med at skrive historien om købet af vores hus.