Avatar billede dadwizz Juniormester
16. juli 2012 - 15:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Find enkelte filer i Windows7's imagebackup

Jeg har købt en ny pc og derfor solgt den gamle. Fik flyttet alt fra den gl. over på den nye UNDTAGEN mine favoritter fra internet explorer. Og det er jeg rigtig ked af, idet jeg over tid havde samlet rigtig mange gode links og hjemmesider m.m.m.

Eneste mulighed jeg har for stadig at finde dem, er at jeg på min eksterne harddisk har en imagebackup fra den gamle pc. Jeg mener ikke jeg kan (eller vil) genskabe den på min nye pc, så har dette cry for help:

Findes der er program som kan "åbne" denne imagebackup og kopiere eller genskabe enkelte filer/mapper ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2012 - 15:37 #1
Hvilket program har du brugt til at lave image?
Er det det indbyggede i Windows 7 (hedder vist systemafbildning tror jeg)?
På det program jeg bruger (Acronis) kan man når man går ind på backupfilen vælge at "explore" filen (kigge i filen).
Avatar billede dadwizz Juniormester
16. juli 2012 - 16:14 #2
Ja, det er windows7 systemafbildning. Mappen den laver hedder så bare "WindowsImagebackup". De største filer er .VHD filer som tilsyneladende indeholder det meste info.
Måske man kunne finde et program der kunne åbne disse ? - prøver...
Avatar billede venturer Nybegynder
16. juli 2012 - 16:31 #3
Hvis din nye maskine også kører Windows 7 skal du slet ikke bruge nogle ekstra programmer.

Du skal bare åbne Diskhåndteringen (hvor du normalt kan formatere og ændre drev-bogstaver).
D.v.s højklik på "Computer" og vælg "Administrer".
I den konsol der kommer frem skal du så højreklikke på "Diskhåndtering" og vælge "Tilknyt virtuel harddisk".
Her peger du så på VHD-filen (evt. klik i skrivebeskyttet).
Så kommer den frem som en almindelig harddisk. Det er muligvis nødvendigt at du tildeler den et nyt drev bogstav.

Du kan så fra stifinderen bladre ind til dine foretrukne og lave en kopi af dem.

/Venturer
Avatar billede milter Ekspert
16. juli 2012 - 19:04 #4
Ifølge min læsning kan 7-Zip pakke .vhd-filer ud. Din "WindowsImagebackup" er komprimeret, så du kan ikke umiddelbart åbne den uden først at dekomprimere den.

http://www.howtogeek.com/?post_type=post&p=34630
Avatar billede dadwizz Juniormester
16. juli 2012 - 20:22 #5
@Venturer: Ok, ser ud til at kunne virke. Giv svar så får du pointene hvis interesseret.
Avatar billede venturer Nybegynder
17. juli 2012 - 12:25 #6
Takker.

VHD filer er ikke komprimerede. Hvis der derimod er lavet et Windows image i WIM formatet, så er der tale om komprimering. Men det er et lidt andet format.

dadwizz: Hvis det mod forventning ikke virker, må skrive videre her. Så kigger vi på det.
Avatar billede venturer Nybegynder
17. juli 2012 - 12:28 #7
Så lige du ikke har så mange point. Du er velkommen til at beholde dem :)
Avatar billede dadwizz Juniormester
17. juli 2012 - 14:32 #8
Det er pænt af dig, men de er fortjent. Tak