Avatar billede mamado Nybegynder
14. juli 2012 - 17:16 Der er 13 kommentarer

problem efter installingering af windos7 på en Xp

hej. alle sammen , nogen der kan hjælp mig, jeg har installerende windos7 på min Xp, men efter det så var der ikke længer noge multimidiekort, nætværkcotroller eller ethenet-cotroller på pc? please help
hvad kan jeg gør?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 17:23 #1
Hvilken pc er det?
Lidt mere info om bundkortet skal bruges for evt at finde kompatible drivere.
Denne har du så ikke brugt kan jeg forstå:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/downloads/upgrade-advisor
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 17:23 #2
Og velkommen til på Eksperten selvfølgelig
Avatar billede mamado Nybegynder
14. juli 2012 - 17:25 #3
mange tak
Avatar billede mamado Nybegynder
14. juli 2012 - 17:30 #4
fujitsu siemens Computers
Product: SCENIC P300,SIS661
Model:MI2w-D1761
Systen No:0
var det til noget hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 17:36 #5
Avatar billede mamado Nybegynder
14. juli 2012 - 18:01 #6
jeg ved ikke, fordi jeg kan ikke gå på nettet. og det sket efter at jeg havde installerede windos7 succesfuld.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 18:06 #7
Ja dit system kan sikkert installeres, men et andet er om der findes drivere til det. Jeg har set sider med nogle der påstår de har drivere, men det er sider hvor man installerer en scanner som kigger pc efter, og så skal hente drivere over nettet. Og det kan vi ikke da dit netkort ikke kører.
Standard driveren til netkortet i Windows 7 kan ikke få lan porten til at virke?
Prøv at gå i enhedshåndteringen og find lan kortet og vælg opdater driver. Lad den søge disken igennem for at se om det lykkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 18:18 #8
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle Windows 7 drivere, og den side jeg har fundet her kender jeg ikke selv.
Den har en Vita driver
http://www.driversforfree.com/omn_ofm_omd_os_drd/fujitsu-siemens/scenic/scenic-p300-sis661/windows-vista/fujitsu-siemens-gigabit-ethernet-drivers/search.aspx
Men jeg ved ikke om det kan være brugbart.
Kan du komme til at hente en driver og installere den skal du bagefter genstarte pc og håbe den installerer netkort
Avatar billede mamado Nybegynder
14. juli 2012 - 18:26 #9
problemet er at jeg ikke kan gå på nettet.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2012 - 18:40 #10
Det er jeg godt klar over, og kunne vi finde en kompatibel driver kunne du hente den fra den pc du sidder ved nu, og lægge på en usb pind og installere derfra på anden pc.
Men der er bare ikke noget til direkte download desværre
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juli 2012 - 19:22 #11
prøv om der er noget her du kan bruge tag eventuelt en til Vista og installer som admin!
http://www.driverspro.org/lp.php?bid=SiS&lowcs=1&coid=30&muid=30&slid=30&srcid=sis101
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2012 - 08:28 #12
#11 Hmm hvor ligger den driverdatabase som den skal hente driverne fra?
Hvis den ligger på nettet kan det vel ikke lade sig gøre, da den først scanner pc og derefter henter driverne.
Der er ikke adgang til nettet fra den omtalte pc.
Ellers havde jeg anbefalet Slimdrivers for længe siden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. juli 2012 - 09:08 #13