Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 16:18 Der er 10 kommentarer

Spøgsmål vedrørende domæne

Jeg har et com domæne - findmydisease.com. Egentlig ville jeg lade det forsvinde, men har nu alligevel fået brug for det. Jeg bare nogle problemer.

1. Jeg kan se jeg har et log ind til noget der hedder GoDaddy.com. Kan det være der jeg har købt det? Jeg havde nemlig også en anden adresse til et andet sted. En adresse som på en eller anden måde var aktuel i forbindelse med domænet. Har den bare ikke længere og kan heller ikke huske hvad det handlede om.

2. Hvis ikke det kan være hos GoDaddy.com jeg har købt det. Hvordan finder jeg så ud af hvor jeg har det?

3. Hvordan foregår opkrævning i forbindelse med fornyelse (skal fornys til december)? Hvis det er via mail, er det ikke noget problem. Kommer den med almindelig post, er det et problem, da jeg ikke har opgivet mit rigtige navn og adresse. Jeg har adressebeskyttelse og kan derfor (af årsager) ikke have mit navn og adresse liggende på nettet. Ved com domæner får man jo ikke som ved dk domæner automatisk sit navn og adresse hemmeligholdt hvis man har adressebeskyttelse.
Avatar billede Nfoged Nybegynder
11. juli 2012 - 16:22 #1
http://www.mxtoolbox.com/
Du kan tjekke domænet høre til.
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 16:23 #2
Tilføjelse vedr. GoDaddy.com

Når jeg logger på siden og kigger under Products, står der 'You have no products in this account.'
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 16:25 #3
Det har jeg nu gjort. Det bliver jeg ikke klogere af.
Avatar billede Nfoged Nybegynder
11. juli 2012 - 16:31 #4
Du har købt domænet ved gigahost.dk ..
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 16:39 #5
Det kan jeg huske at jeg helt sikker ikke har. Jeg har måske flytte det efter jeg har købt det. Kan det tænkes?

Er det i det hele taget muligt at købe et com domæne via en dansk side? Det mener jeg da ikke??
Avatar billede jensenjs Juniormester
11. juli 2012 - 21:03 #6
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 21:25 #7
Ja, ja, ja... Men jeg kan bare ikke se hvad jeg kan bruge det til. Besvare ikke mine spørgsmål:

1. Jeg kan se jeg har et log ind til noget der hedder GoDaddy.com. Kan det være der jeg har købt det? Jeg havde nemlig også en anden adresse til et andet sted. En adresse som på en eller anden måde var aktuel i forbindelse med domænet. Har den bare ikke længere og kan heller ikke huske hvad det handlede om.

2. Hvis ikke det kan være hos GoDaddy.com jeg har købt det. Hvordan finder jeg så ud af hvor jeg har det?

3. Hvordan foregår opkrævning i forbindelse med fornyelse (skal fornys til december)? Hvis det er via mail, er det ikke noget problem. Kommer den med almindelig post, er det et problem, da jeg ikke har opgivet mit rigtige navn og adresse. Jeg har adressebeskyttelse og kan derfor (af årsager) ikke have mit navn og adresse liggende på nettet. Ved com domæner får man jo ikke som ved dk domæner automatisk sit navn og adresse hemmeligholdt hvis man har adressebeskyttelse.

Jeg vil være glad hvis nogen vil svare på ovenstående.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
12. juli 2012 - 07:38 #8
Hvis du har flyttet domænet, så er det formentligt det sted, hvor du har flyttet det til, der står for opkrævningen.

Danske hjemmesider udbyder også domænerne og jeg benytter selv www.gratisdns.dk i stor stil.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
12. juli 2012 - 12:16 #9
Hvor du har købt det er sådan set lige meget, det er hvor domænet ligger nu, du skal bekymmere dig om.

Som nævnt ligger det hos gigahost.dk, så det er 100% sikker i deres kontrol panel du kan administere domænets dns, samt det også vil være dem der opkræver dig/ejeren af domænet som står til at vøre "Michael Andersen, Stennehoej Alle 258, Hoejbjerg"

Så jeg vil anbefale dig at tage kontakt til Gigahost, da de pt er de eneste der ville kunne hjælpe dig med det domæne, da det ligger på deres navne servere.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2012 - 00:55 #10
Hej. Jeg skrev til Gigahost - og fik præcis det at vide du der skriver. Jeg har efterfølgende beds GoDaddy lukke min konto.

Det navn og adresse du nævner er fiktivt. Er noget jeg fandt på krak. Vejen eksistere, men personen og husbummeret gør ikke. So nævnt længere oppe har jeg adressebeskyttelse og kan derfor ikke figurere på nettet. Det er jo kun ved dk domæner adressebeskyttelse automatisk sikre anonymitet.
Jeg har nu lavet en aftale med Gigahost om at lade dem stå ejer. Dermed behøver jeg ikke opdigte identiteter.