Avatar billede brasso Forsker
11. juli 2012 - 08:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Avanceret fletning i Word 2010 med data fra Excel 2010

Hej
Jeg har et regneark med en stribe firmaer, som har udført arbejde på en række adresser. Alle rækker indeholder firmaoplysninger og de adresser der er udført arbejde på.
Jeg vil nu gerne flette med Word, så jeg får et brev pr. firma, og brevet skal så indeholde alle de adresser der er arbejdet på af det pågældende firma.
Det betyder i fletningen at de første felter med firmaoplysninger bruges til postadressen, hvor brevet skal sendes til, de øvrige felter bruges så til at danne listen.
Kan dette lade sig gøre aoutomatisk, eller er der kun den manuelle metode?
Bemærk antallet af records(Rækker) varierer pr firma.
-----------------------------------------------------------
Eksempel:
Firmaoplysninger står forrest i alle records (linjer).
Eksempel:
1 - | Hans testesen | Kødbyen 11 | Nollerup | 9999 Postdistrikt | Overdammen 26 | Lokalby | 8888 Postdistrikt |

2 - | Hans testesen | Kødbyen 11 | Nollerup | 9999 Postdistrikt | Underdammen 23 | lokalby2 | 7777 Postdistrikt
Avatar billede supertekst Ekspert
11. juli 2012 - 08:43 #1
Med VBA kan det gøres automatisk..
Avatar billede brasso Forsker
11. juli 2012 - 11:56 #2
Thjahh!
Og hvordan så det?
Kode efterlyses?
Avatar billede brasso Forsker
11. juli 2012 - 13:16 #3
Hej
Hoveddokumentet har jeg lavet nu. Jeg kan også lave en liste med alle adresser der er udført arbejde på, der mangler blot den detalje at jeg skal have indsat et sideskift, hver gang der er et nyt firma. Det må kunne løses med en regel, jeg kan bare ikke få det til at virke. Reglen kunne f.eks. være Firmanavnet i næste record er forskellig fra firmanavnet i aktuelle record, men hvordan sættes det op i Word?
Hvis jeg bare kan få lavet et hoveddokument og en liste til hver firma, så må jeg jo parre dem manuelt efterfølgende.
Avatar billede brasso Forsker
25. september 2012 - 22:00 #4
Løsning:
Et brev bestående af en forside og 1 side med 44 rækker af felter, hvor felterne i hver række har et løbenummer tilføjet.
Excel arket bliver ved hjælp af en makro ændret så alle records med samme firma lægges efter hinanden i en række.
Derefter kan fletningen foretages på almindelig vis.
Jeg kan desværre ikke gengive makroen der klargør regnearket, da programmøren har beskyttet koden, så jeg ikke kan åbne den i VBA editoren.