Avatar billede Hieratic Nybegynder
09. juli 2012 - 17:24 Der er 13 kommentarer

CPU kører med 65 - 100 % når kun 2 - 3 programmer er åbne.

Hej Eksperter.

Jeg er selv lidt af en computer nørd (er i gang med datamatiker uddanelsen) og spiller spil på min computer normalt.

Jeg købte for ikke så længe siden et Razor Megladon headset og installerede softwaren på min computer (Grunden til at jeg nævnte dette er fordi det er den sidste software jeg har installeret, jeg er ikke klar over om det har skylden eller ej).

Mit problem er at når jeg køre min computer så starter den fint ud på 0 - 2 % men efter at jeg starter mit spil (heroes of newerth ) og køre skype så stiger den stødt til mellem 60 - 100 % mange gange ligger den mellem 80 og 100%.

Selvom computeren ikke virker langsom så lagger den stadig i lyd og spil.

Jeg har indtil videre prøvet at kigge i taskmanager for at lukke evt. programmer men uden held.

Jeg har også forsøg at formatere min computer (men den kan ikke boote fra cden (SELVOM cd drevet virker til andre ting))

Jeg har også forsøg at slette stortset alt data og problemet fortsatte.

Jeg har også prøvet at rense computeren for at se om alle blæserne der køler computeren virker.

Alle disse forsøg uden held, derfor kommer jeg til jer!
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. juli 2012 - 17:32 #1
Download eventuelt det her program det er ligesom jobliste bare bedre : http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 så kan det være du lettere kan se hvad programmer det er som bruger hvad og hvor meget.

Nu er det jo ikke noget i vejen med at bruge 65-100% og det har ikke noget med at gøre hvor mange programmer du køre.
Et program er nok til at bruge 100% og selvom du ikke køre nogen programmer selv så kan de jo godt køre i baggrunden.

Men det kan du se på det der program.
Avatar billede Hieratic Nybegynder
09. juli 2012 - 17:35 #2
Jeg tjekker om dette virker lige så snart jeg kommer hjem fra Arbejde.

mit problem er at min computer er ret hurtig og at den aldrig før har kørt på den måde (selvom jeg har kørt de samme programmer)

Og de programmer som er åbne kræver MEGET lidt af CPU'en
Avatar billede Hieratic Nybegynder
09. juli 2012 - 18:53 #3
Jeg har nu downloadet programmet men jeg ved endnu ikke hvad det er jeg kigger efter? er der noget specielt?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2012 - 19:00 #4
Hvor meget plads har du på c drevet?
Kn du se hvilke programmer (i joblisten) der sluger kraften?
Avatar billede Hieratic Nybegynder
09. juli 2012 - 19:02 #5
I følge job listen så suger HoN.exe (som er Heroes of newerth) mit spil mest jeg har massere af plads på både c og D drevet lige nu har jeg kun skype, chrome og HON åben og den køre på 50 - 65%

Det skal dog siges at jeg ikke er i en samtale på Skype men lige så snart jeg begynder at spille selve spillet og joine en samtale så stiger den til 80 - 100%
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2012 - 19:13 #6
Kan dit spil være fejlbehæftet siden det er steget på det sidste?
Har du ændret på noget i spillet der måske kan være skylden til det?
Avatar billede Hieratic Nybegynder
09. juli 2012 - 19:27 #7
Hmm ikke noget der bør give de markante ændringer
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. juli 2012 - 19:41 #8
Og spillet brugte ikke så mange % tidligere ?
Prøv og afinstaller det razer headset og se forskellen.
Avatar billede Hieratic Nybegynder
09. juli 2012 - 20:30 #9
Spillet brugte ikke så mange % tideligere og hvis jeg afinstallere rezer headsetet så har jeg intet lyd :S
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. juli 2012 - 21:40 #10
Nej med du kunne afinstaller razer for at se om det har noget med det at gøre.

Men hvis du bruger det program jeg linkede til så burde du let kunne se hvad program det er som gør det og hvis det er spillet ja så er det jo spillet også kan det måske være det er sket efter du har ændret nogen indstillinger med hvad ved jeg hvis nu du satte den til at software endere istedet for hardware eller noget.

Ellers prøv og spørg hos http://forums.heroesofnewerth.com/ der kan det være de kender problemet.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
09. juli 2012 - 23:17 #11
Hvilken computer er det?

Windows, firewall, antivirus, adobe reader osv. bliver alle opdateret med fejlrettelser og nye features.
Dit spil bliver formentligt også opdateret nu og da, hvilket også øger trækket på hardwaren.
Avatar billede Hieratic Nybegynder
10. juli 2012 - 11:29 #12
Hey jeg tænkte at jeg lige ville linke mine computer spec samt specsne fra spillet HoN (så i kan se hvad jeg mener)'

Mine specs er:

2.7 GHz duo core processor

4096 gb ram

NVIDIA GeForce GTS 450

Computeren har Windows 7 og Kaspersky firewall

Heroes of Newerth recommended requirements er:

Recommended:

Processor - 2.4GHz Core 2 or i3 / 2.2GHz i5 or i7 / AMD 3500+ or faster
RAM - 2.0+ GB for Win XP / 3.0+ GB for Win 7
Video Card - 256MB Geforce 7800+ or Radeon X1900+
OS - 32-bit Windows XP, 64-bit Windows 7
Network Connection Required (Broadband)

De 2 programmer der er åbne er Skype og heroes of newerth.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 22:57 #13
Din CPU-kraft er ikke meget over de anbefalede krav og du kører Skype ved siden af.
Intet under at din CPU er maxed ud nu og da.