Avatar billede Bearprint Nybegynder
09. juli 2012 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows insisterer på at opdatere, men lukker ikke

Hejsa,

I noget tid nu har jeg haft det problem, at ca. hver uge, når jeg lukker Windows 7 Home Premium ned, står der på en blå skærm, at den "opdaterer 1 af 1". Det plejer der også at stå, og så lukekr den ned ca. 3-4 minutter efter, men i disse specielle tilfælde lukker den aldrig ned, selv ikke når der er gået 2 timer! Og så bliver jeg jo nødt til at slukke manuelt. Det er bare irriterende, da jeg tror, at min PC bliver skadet af manuel lukning, altså holde sluk-knappen i bund. Det er som om, at den bare går i koma og holder op med at "tænke".

Hvordan løser jeg dette problem?

VH Simon
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2012 - 10:47 #1
det er en opdatering, der hænger. Den skal du via windows update marker til ikke at blive indlæst (den kommer ikke ind, og så prøver update igen efter at have gendannet). Se i log i update, hvilket program, der forsøges indlæst, og fjern det fra listen.
Avatar billede Bearprint Nybegynder
09. juli 2012 - 20:25 #2
Hvordan gør jeg det?

Er ikke specielt god til computer.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. juli 2012 - 20:38 #3
kontrolpanel / windows update
menuen til venstre 'vis opdateringsoversigt'
klik på tabellens overskrift 'status' et par gange, så dem med 'mislykket' er samlet i toppen.
Find navnet/linjen på den, der ikke er kørt igennem for nyligt.
til et trin tilbage (venstre-pil i top venstre) og vælg 'søg efter opdateringer' find opdateringen, der går i fejl, og vis detaljer om den - klik på fjern - så er den ikke med længere.
Avatar billede Bearprint Nybegynder
10. juli 2012 - 10:55 #4
OK, jeg gjorde alt, hvad du sagde, men jeg kunne åbenbart ikke klikke "detaljer". I stedet kunne jeg trykke på "vis 2 opdateringer", som var en service-pakke og en update til Internet Explorer - det var dem, der mislykkedes. Derinde un-markerede jeg fluebenene og gik ud, men da jeg gik tilbage, var de markerede igen.

Ved ikke rigtig, hvordan jeg skal fjerne dem helt.
Avatar billede Bearprint Nybegynder
10. juli 2012 - 11:07 #5
Nu spurgte jeg Google til hjælp, og jeg fandt ud af at højreklikke og trykke "skjul opdatering" på hver enkelt, og det virker måske nu.

Tak ^^
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2012 - 12:01 #6
ok - læg et svar selv - så kan du bagefter acceptere det, og dermed lukke spg.
Avatar billede Bearprint Nybegynder
10. juli 2012 - 13:49 #7
Svar: Gå ind på Windows Update (søg efter det under start) og tryk på "find opdateringer". De opdateringer, der mislykkes, kan du trykke på, højreklikke og trykke "skjul opdatering".

Svar slut.