Avatar billede LeetSkillz1337 Nybegynder
07. juli 2012 - 05:17 Der er 9 kommentarer

Problem med overførelse

Hej

Jeg prøver at overføre nogle filer fra min computer hen til min eksterne harddisk.
Men til allersidst i overførelsen, siger den:

"Destinationsfilnavn(e) bliver større, end filsystemet tillader. Flyt til en placering med en kortere stinavn, eller omdøb til kortere navn(e) inden flytning til denne placering."

Kan i hjælpe?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2012 - 07:30 #1
Hvilket filsystem kører den eksterne disk med?
Fat 32, fat 16, NTFS)
Er det videofiler du flytter og din disk er fat 32 så må filen ikke være større end 4 gb som er max for dette system.
Avatar billede LeetSkillz1337 Nybegynder
07. juli 2012 - 07:38 #2
Det er NTFS
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2012 - 07:48 #3
Hvor lange er de filnavne du har, og hvad er det for filtyper?
Avatar billede LeetSkillz1337 Nybegynder
07. juli 2012 - 08:03 #4
Mappen det hele er i, er 36 tegn.
Og det er .avi og .wmv filer.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2012 - 10:06 #5
En omdøbning af filerne til et kortere navn før flytning er det prøvet?
Avatar billede LeetSkillz1337 Nybegynder
07. juli 2012 - 10:30 #6
åbenbart må man ikke bruge bindestreg.
Prøvede lige at fjerne det og det virkede.
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juli 2012 - 11:01 #7
Jeg har ofte mødt detproblem, da jeg har haft tilbøjelighed til dybe stier (mappe i mappe i mappe :)
Du skal huske!
Det ikke kun stien på den fil du vil flytte, hvor lang vil stien samlet blive når du lægger den på det eksterne drev.

EKS.
Fra PC.
E:\Dokumenter\mappe navn1\mappe navn 2\osv. osv.

Du kopierer hele stien til den eksterne.
f:\mappe1\mappe2\mappe3\mappe4\mappe5\ +plus \Dokumenter\mappe navn1\mappe navn 2\osv. osv.
så er dstinationen lige pludselig meget lang

Her er et lille script jeg har sat sammen, det udskriver alle fil stier på c: drevet der er 150 tegn eller der over

Det er i PowerShell
cmd /c "dir \\?\c:\ /s/b" | ? {$_.length -gt 150}
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2012 - 11:21 #8
Man kan også vælge at bruge et program til flytningen, så skulle du ikke komme i problemer.
Jeg bruger dette gtatis program til at flytte filer nemt på min pc:
http://allwaysync.com/
Programmet kan indstilles til at udføre flere forskellige opgaver, og som jeg husker det virker det også over netværket, samt sende til flere destintioner på en gang (det sidste dog måske kun i købeversion)
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juli 2012 - 11:45 #9