Avatar billede roval Nybegynder
06. juli 2012 - 22:13 Der er 4 kommentarer

Trådløs forbindelse virker men internet ikke

Jeg har en bærbar med vista home basic, kan går på netværket og nettet med kabelnetværk, kan fange det trådløsnetværk, den siger at den er tilsluttet men kan ikke etablere internetforbindelse tråsløst!!! Hvad er det for noget!!%¤#

Jeg har 2 stationær pc med kabel,en mac + ipad + ipod + android telefon + en trådløsprinter og alle kan fange både netværket og internettet trådløse uden problemer, så Asus rn66u routeren fungerer udmærket.

Jeg har fjernet og sætte igen netværket, opdateret netkortet, lukket og genstartet, fjernet TCP/IPv6, men den nægter at finde internettet.

Er der nogen som sidder med krystalkuglen? og en god ide?
På forhånd mange tak
Roval
Avatar billede Wally1973 Praktikant
07. juli 2012 - 01:01 #1
Windows tast + R
Skriv så CMD og tryk Enter
Skriv ipconfig /all og tryk enter
Smid udskriften her i tråden
Avatar billede roval Nybegynder
07. juli 2012 - 20:14 #2
Hej Wally1973

her er det:
håber du kan se noget som jeg kan gøre
Hilsen
Roval

Microsoft Windows [version 6.0.6002]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Manitas>ipconfig/all

Windows IP-konfiguration

  Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Manitas-PC
  Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
  Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
  IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
  WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Trådløst LAN-kort Trådløs netværksforbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Atheros AR5005G Wireless Netwo
rk Adapter
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-E3-B3-97-6C
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::f1a5:5b60:68e9:f371%9(Foretrukken)

  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.180(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 7. juli 2012 15:01:25
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 8. juli 2012 15:01:24
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 151000803
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0E-56-6C-B4-00-16-36-DE-73-4D

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fa
st Ethernet NIC
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-16-36-DE-73-4D
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
  Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::f017:aeb3:2fa:6d01%8(Foretrukken)
  IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.229(Foretrukken)
  Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 7. juli 2012 15:01:16
  Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 8. juli 2012 15:01:15
  Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201332278
  DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-0E-56-6C-B4-00-16-36-DE-73-4D

  DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
  NetBIOS over Tcpip . . . . . . . . . . . . . : Aktiveret

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse*:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interf
ace
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 02-00-54-55-4E-01
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 2:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{FF125C79-611C-4E25-BCD
B-39BD4AAF1271}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

Tunnel-netværkskort LAN-forbindelse* 3:

  Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
  Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
  Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : isatap.{FD105D67-B871-4219-9A2
E-5C6C17F344B0}
  Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
  DHCP aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
  Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja

C:\Users\Manitas>
Avatar billede Wally1973 Praktikant
08. juli 2012 - 01:25 #3
Det ser ud til at du har både kabel i og forbundet til det trådløse netværk samtidigt og begge forbindelser er til det samme netværk, hvilket vil skabe problemer.
Kør kun med en af forbindelserne af gangen.
Avatar billede roval Nybegynder
08. juli 2012 - 12:37 #4
Hej Wally1973

Jo, jeg var koblet med kabel for at kunne besvare tråden. Jeg har prøvet kun trådløs og det virker bare ikke...

ha en god dag!
Kh
roval