Avatar billede MortenGN Nybegynder
02. juli 2012 - 23:40 Der er 5 kommentarer

Virus på min server ved gigahost

Hej

En del af mine sider som ligger på min gigahost server har fået virus eller noget andet skidt.
Hvordan får man det skidt væk igen??

/Morten
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2012 - 23:56 #1
Avatar billede The_Buzz Novice
03. juli 2012 - 08:29 #2
Det er en wordpress side?

Avast vil ikke hjælpe på Gigahost, du skal lægge en backup op eller hvis du ikke har det, en ny version af det.
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. juli 2012 - 12:48 #3
Normal procedure altid at have siden sikret på egen maskine, det har du sikkert allerede, da du sandsynligvis har lagt hele siden op fra din egen maskine.
Så er der kun en vej, at rydde hele siden og lægge den op igen fra din maskine.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
03. juli 2012 - 13:25 #4
Det er utroligt vigtigt at holde sin WordPress version fuldt opdateret hele tiden.
Bliver der fundet et sikkerhedshul i WordPress, så kan man være sikker på at hackerne lynhurtigt har automatiske værktøjer klar til at udnytte dette hul og derefter bliver ens WordPress-site omvandlet til en malware-spreder.
Avatar billede The_Buzz Novice
03. juli 2012 - 16:30 #5
Hvis du beskytter din wp-admin bibliotek er du rimelig godt sikret however...