Avatar billede Flodgaard Nybegynder
02. juli 2012 - 15:07 Der er 9 kommentarer

Formatering af ødelagt laptop

Hej, jeg står med denne her VisionNotebook, købt i mm-vision for halvanden år siden. Men den er nu blevet så langsomt og virus skadet, at jeg ikke kan vælge andre alternativer end at formatere den. Men nu ligger landet desværre sådan, at jeg ikke fik nogen formaterings disk med da jeg købte computeren. Desuden er hele skærmen også ødelagt på laptoppen, så jeg har den tilsluttet til en stationær skærm hele tiden. Men det er sådan, at jeg ikke kan se noget på denne stationære skærm, før jeg er helt inde på skrivebords menuen, grundet at når computeren starter op, så starter den kun op på selve den ødelagte, ulæselig laptop skærm.

Håber det er muligt at rode bod på de to problemer,
Flodgaard
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2012 - 15:18 #1
Har du prøvet med en af F knapperne jeg har en minnibærbar fra HP der skal jeg trykke F2 så snart den starter og på denne Medion er det F3.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
02. juli 2012 - 15:56 #2
alternativt kan du nogen gange også vælge i bios hvilken skærm den skl starte op på først.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2012 - 16:06 #3
pretttyfly!! Hvordan når han ikke kan se bios?
Avatar billede magic-mouse Novice
02. juli 2012 - 16:27 #4
Hvis du ikke selv er årsagen til at skærmen er gået i stykker, kan du henvende dig til forhandleren.

De fleste forhandlere er så smidige at de nulstiller harddisken når de har den inde for at udelukke software fejl.
Avatar billede Flodgaard Nybegynder
02. juli 2012 - 16:31 #5
#4 Jeg er ikke selv årsagen til at den gik i stykker. Der var en der kastede en bold ind i den ved en fejl, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvem der gjorde det.
Avatar billede Flodgaard Nybegynder
02. juli 2012 - 16:49 #6
Wow, har lige tjekket garanti datoen, og kan se at jeg har ejet den i lige over to år. Så må skærmen forblive i stykker.
Avatar billede Flodgaard Nybegynder
02. juli 2012 - 17:02 #7
Hvad andet er, jeg har lige testet F2, F3 muligheden og det virkede hellere ikke. Det er sjovt, fordi min mus og tastatur som der også er tilsluttet, de virker med det samme jeg starter computeren. Men med skærmen, der bliver jeg nød til at vente minimum et halvt minut med at tænde den, for ellers bliver skærmen ikke tilsluttet og tændt med bærbaren.
Avatar billede magic-mouse Novice
02. juli 2012 - 17:24 #8
Der er 3 års reklamation på produkter i danmark. Men en bold betragtes som "selvforskyldt" selv om det ikke er en selv som har gjort det, og dækkes derfor ikke af evt. garanti / reklamation.

Hvis du har en hjemforsikring dækkes sådan "uheld" oftes, hør med dem. Du har chancen for at få en ny laptop hvis du er heldig.

Husk hvis de spørg er det mindre end 2 måneder siden det skete :)
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. juli 2012 - 11:57 #9
#8 Der er nu kan 2 års reklamationsret i DK, så den er under alle omstændigheder udløbet.