Avatar billede Mohamad Nybegynder
02. juli 2012 - 14:37 Der er 4 kommentarer

SSD VS SATA HDD i MACBOOK PRO

Hej i kloge nørder.

jeg har en macbook pro 15 ultimo 2011, med en 750 gb hdd, også har jeg også en ssd disk liggened på 120 gb. VIl jeg kunne mærke forskel hvis jeg proppede den i ?

Mine største programmer:
Adobe Photshop og Dreamweaver
Office 2011
Diablo 3..

jeg vil nemlig gerne dele harddisken op, så jeg også kan køre Windows 7 software på, men er bange for at 120gb vil være alt for lidt?

hvad er din mening?
Avatar billede KHHP Juniormester
02. juli 2012 - 14:44 #1
120GB er klart for lidt til dine behov.
Du skal nok op omkring 250-320GB SSD for at det ville kunne betale sig.
Alternativt kan du fjerne dit dvd-drev/superdrive og så følge nogle af de mange videoer på nettet omkring dual harddrives i en Macbook Pro. Så kan du udskifte din nuværende HDD med en SSD og udskifte dvd-drev med din gamle HDD.
Så installeres Mac OS X på SSD og programmer installeres ligeledes på SSD. Alle filer der oprettes i de forskellige programmer gemmes på HDD, som ligeledes bruges til WIndows 7.
Sådan ville jeg gøre det. For bedste SSD-performance, ville jeg vente indtil Mountain Lion kommer ud, da der så er aktiveret understøttelse af TRIM fra starten, således at der ikke skal aktiveres TRIM med 3rd party software, som er tilfældet lige nu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2012 - 15:25 #2
Alternativ en Hybrid SSD/HDD det kører jeg med fra start til klar 25 sek.
http://kortlink.dk/b7cz
Avatar billede Mohamad Nybegynder
09. juli 2012 - 11:11 #3
Jeg har tænkt meget over det du siger KHHP, men igen man ved fandeme aldrig hvornår man får brug for dvd drevet, når man kommer ud til folk og skal hjælpe med forskellige opgaver..

Men hvis jeg skulle vælge en SSD på de omkring 250 GB, hvad skal man så kigge efter?? :)
Avatar billede KHHP Juniormester
15. juli 2012 - 20:11 #4
Skal du have en på omkring 250GB, så kig efter en SAMSUNG eller en INTEL 520. De har fået gode anmeldelser og er selv igang med at spare op til en Intel 520 240GB. Den koster godt nok en del, men skulle være pengene værd.