Avatar billede dytti Novice
02. juli 2012 - 12:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Pro Log på Windows

Jeg har fået en DELL Latitute E5400 foræret.
Den køre med Windows XP Pro.

Når jeg starter den, får jeg en startskærm hvor jeg skal taste Ctrl-Alt-Delete.
- Er det muligt at fjerne det?

Når jeg har trykket Ctrl-Alt-Delete skal jeg indtaste brugernavn og adgangskode.
Det er ikke noget problem, da jeg har begge.

Imidlertid vil jeg gerne slette den gamle brugerprofil, så opstarten bare går direkte til skrivebordet - Uden at jeg skal taste nogle oplysninger.

Hvordan gør jeg det?

Lad os sige at Brugernavn er "kurt"
og Adgangskode er "qwerty"
Tilknyttet brugerprofil "min pc"

Når jeg har tastet det bliver jeg logget korrekt ind på windows.
Herfra vil jeg gerne "nulstille" brugerkontierne.
Det kan jeg bare ikke, for jeg er ikke logget ind som administrator!

Kan jeg oprette en administratorkonti, når jeg ikke i forvejen kender den nuværende administratorkonti?
(ham jeg har fået den af, kan ikke huske

Mange spørgsmål i et. Men jeg håber at i kan hjælpe.
Computeren virker fint - Det er bare et irritationsmoment, at jeg skal lave en masse unødvendige tastekombinationer for at komme igang :-)
Avatar billede dytti Novice
02. juli 2012 - 12:49 #1
Der var en smutter:
(ham jeg har fået den af, kan ikke huske koderne)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2012 - 13:03 #2
du kan nulstille administrators adgangskode via en boot-cd - det er ikke svært, og så kan du bagefter oprette dig selv som admin. Herefter kan du med tweakui (xp powertools) sætte maskinen til altid bare at logge ind på din konto (husk evt også at slå passwordbeskyttelse fra i pauseskærm).
nulstil: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
tweakui er ikke længere på microsoft.com - men jeg har den liggende
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2012 - 13:06 #3
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. juli 2012 - 13:09 #4
Kan du logge på med den indbyggede administrator ("administrator") og blankt password? Mange overser den nemlig
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. juli 2012 - 13:11 #5
kør->control userpasswords2

fjern fluebenet i "brugere skal angive brugernavn..." og tryk anvend. Så kan du angive en konto til autologon
Avatar billede lclemens Nybegynder
02. juli 2012 - 13:18 #6
Hvis passwordet er blankt, men kontoen er deaktiveret, så skal du bare starte op i fejlsikret tilstand :-)
Avatar billede dytti Novice
02. juli 2012 - 13:52 #7
Hej alle
Tak for svar.
Kan jeg selv lave en boot cd?

Jeg har hentet tweakui.

Jeg er på vej på arbejde, men vender tilbage i morgen igen.
02. juli 2012 - 13:57 #8
... Hvis der er en XP [Bruger] ved navn [.NET(et eller andet)] så SLET den ...
Avatar billede dytti Novice
04. juli 2012 - 12:40 #9
Hej igen.
claes57 - Det var lige i øjet :-)
Jeg læste desværre ikke dit første indlæg ordenligt, så jeg måtte ad mange omveje (og forgæves brændte cd'er) før jeg fandt frem til pogostick :-(

Men nu virker det perfekt, så hvis du lægger et svar, så siger jeg tak, og lukker her :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2012 - 13:17 #10
ok