Avatar billede hbe Nybegynder
29. juni 2012 - 09:03 Der er 8 kommentarer

internet i udlandet

hej vi er en familie som rejser til spanien i weekenden og har lejet et hus, hvor der skulle være internet  (hotspot) men tænker om vi kan køre 3 bærebare på dette, eller hvad vi ellers skal gøre for at få billig net i udlandet.
mvh heidi
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juni 2012 - 09:25 #1
Hej, Heidi.
Hvis der er hotspot, burde I sagtens kunne komme på internet med tre enheder. Alternativerne (mobile bredbånds-sticks og internet-deling via mobiltelefonen) er dyre og ikke specielt gennemskuelige, så jeg ville bestemt satse på den løsning.
/Carsten
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. juni 2012 - 11:08 #2
Er det et hotspot hvor i skal købe "tid" dernede, er det formodentlig bundet til én enhed. Har prøvet at købe tid til et hotspot på et feriested, koble min telefon på og så lave den til et hotspot, så min PC kunne komme på nettet. Men det fungerede ikke, skulle købe til begge enheder. Men normalt koster det ikke alverden, måske et par hundredemænd for en uge.
Avatar billede hbe Nybegynder
29. juni 2012 - 11:59 #3
hej okay tak for svar

ja vi skal hvis købe tid dernede, men bare vi kan komme på nettetikkw nødvendigvis 3 på en gang, men 3 drenge på 11  14 og 17 så skal der jo surfes lidt...  jeg er ikke klar over hvad det hotspot er for noget, ikke den store pc nørd.....men ham vi lejer det af siger at han køber tid dernede
.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2012 - 13:39 #4
Først kan I prøve om I kan have alle tre på, på en gang.

Men ellers kan I lade 1 pc gå på hotspottet, og der fra lade de andre computere logge på via den ene.
Jeg har i en anden tråd linket til et billede jeg uploadet.
http://www.eksperten.dk/spm/965213#reply_7958049?ext=comon
Her kan du se hvordan du kan dele en pc's internetforbindelse med andre.

Prøv det først der hjemme, så I er sikre.

De andre maskiner skal selvfølgelig koble sig på den anden pc
mest simpelt med kabler.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. juni 2012 - 15:27 #5
#4
Læs #2, det er ikke altid det går.
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2012 - 20:01 #6
#5
Jeg skulle lige læse #2 en gang til :)
Avatar billede hbe Nybegynder
29. juni 2012 - 22:08 #7
okay takker for jeres svar. ved ikke lige hvad i mener men der i skriver med 2 og 5??????????? er svar 2 den bedste eller hvad
Avatar billede jensenjs Juniormester
29. juni 2012 - 23:04 #8
Det er en meget simpel og rigtig god metode, som jeg selv har brugt steder hvor vi var flere der skulle på internettet og der ikke var netværk til rådighed.
Jeg bruger Thetering fra min mobil (HTC Desire)

Undskyld jeg taler højt.
DU SKAL BARE HUSKE AT SLÅ DET MOBILE NETVÆRK FRA
OG KUN BRUGE WIFI FORBINDELSEN
Ellers kan det hurtigt blive en grim overraskelse
Det undgår du med den metode jeg foreslog i #4