Avatar billede spanking Nybegynder
27. juni 2012 - 12:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytning af Wordpress fra ny.xxx.dk til xxx.dk

Hej eksperter,

Jeg skal have "flyttet" mit Wordpress site fra ny.xxx.dk til xxx.dk.

Selv omdirigeringen sker - så vidt jeg har forstået - via A-recorden.

Men hvordan får jeg efterfølgende ændret alle linksene så de ikke henviser til ny.xxx.dk men direkte til xxx.dk?

Alt hjælp modtages med kyshånd :)

Mvh
Simon
Avatar billede olebole Juniormester
27. juni 2012 - 15:11 #1
<ole>

Hvis du har været fornuftig, har du brugt stier med udgangspunkt i roden, har du ikke problemer - altså skrevet:

<a href="/sti/til/fil.php">Link</a>

- og ikke:

<a href="http://www.xxx.dk/sti/til/fil.php">Link</a>[/div]
Ellers har du et større, manuelt rettearbejde foran dig

/mvh
</bole>
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
27. juni 2012 - 17:23 #2
Kommer an på om du mener de links som WordPress selv producerer, eller om det er links i dit theme, posts etc. som olebole skriver.

WP bygger sine egne links på den sti som blev defineret da du installerede det på din server. Dette skal selvfølgelig rettes, så det passer med den nye sti. :)
Avatar billede lauge Nybegynder
28. juni 2012 - 08:36 #3
Hvis du skifter URL på en Wordpress skal du ændre min. 2 stder i tabel_ wp_options (siteurl og home).

Eller lettere, gå ind under Generelle indstillinger og ændre WordPress-adresse (URL) og Webstedets adresse (URL).

Men det er ikke nok. Alle dine permalinks skal også ændres. Og du har sikkert nogle links med absolut URL. De skal også ændres, ellers linker de over til den gamle URL.

Jeg afvikler altid dette lille PHP script, og det SQL det generere kører jeg i min mySQL database. Det opdatere alt jeg har brug for.

<?php
$oldURL = 'domain-a.dk';
$newURL = 'domain-b.dk';

echo "UPDATE wp_options SET option_value = replace(option_value, '".$oldURL."', '$newURL') WHERE option_name = 'home' OR option_name = 'siteurl';"."\r\n";

echo "UPDATE wp_posts SET guid = replace(guid, '".$oldURL."', '$newURL');"."\r\n";
echo "UPDATE wp_posts SET post_content = replace(post_content, '".$oldURL."', '$newURL');"."\r\n";
echo "UPDATE wp_options SET option_value = replace(option_value, '".$oldURL."', '$newURL');"."\r\n";
echo "UPDATE wp_postmeta SET meta_value = replace(meta_value, '".$oldURL."', '$newURL');"."\r\n";
?>

Sig til hvis du ikke forstår, ellers vil jeg lave en kort video om det på http://www.wordpresskursus.dk :-)
Avatar billede spanking Nybegynder
28. juni 2012 - 13:05 #4
Hej Lauge,

Mange tak for information.

Er det bare her jeg skal ændre når jeg har skiftet?

http://i50.tinypic.com/dpkehc.png

God hilsen
Simon
Avatar billede lauge Nybegynder
29. juni 2012 - 14:03 #5
Ja, men det er ikke nok hvis du har interne links også.
Avatar billede spanking Nybegynder
29. juni 2012 - 15:31 #6
Hej Lauge,

Tusinde tak for hjælpen.

Mvh
Simon