Avatar billede nvm Nybegynder
26. juni 2012 - 22:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Grafik fejl i Windows 7 (Opløsning)

Hej Eksperter :)

Jeg har for nylig fået følgende "fejl" på min Thinkpad L520 laptop: http://imgur.com/px40v

Som I kan se er selve billedet på min skærm blevet rykket (kan ikke se start menu linjen samt en margin på 5cm i højre side som er komplet sort, kan ikke køre musen derud.)

Alt dette skete da jeg spillede et spil og min laptop løb tør for strøm og derfor lukkede ned, da jeg tændte igen var dette problem opstået.

Min opløsning var tidligere 1366x788 men den indstilling er ikke længere at finde under grafik-indstillinger.

Jeg har prøvet følgende ting:

- Starte op i fejlsikret tilstand og diagnostisere.
- Deaktiveret og afinstalleret/geninstalleret grafikkort.

Note: Når man taget et screenshot i windows viser den ikke denne fejl.

Alt hjælp vil blive taget imod med stor tak.

På forhånd tak :)

Med Venlig Hilsen
Nick
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2012 - 07:32 #1
jeg syntes det ligner et defekt graffikkort
men det kan være din graffikkort driver der er ødelagt
man kan komme ud for at windows skal geninstalleres - den mulighed kan du bruge når alt andet mislykkes

http://www.laptop-software.com/lenovo-thinkpad-ibm/lenovo-thinkpad-l520-windows-7-drivers/

hvis du kan så lav en test med burn in test specielt på grafikkort

den burde sladre om hvad problemet skyldes

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede supportsiden Professor
27. juni 2012 - 10:36 #2
Har du en ekstern skærm på ? Uanset hvad, Tryk Fn+F7 (eller Wintast + P ) og sørg for du kun har billede på intern skærm. Frakoble ekstern skærm. Er den i docking station så tag den ud.
Under opstart tryk F8 og vælg at starte i VGA tilstand.
Luk ned og start i Safe Mode
Slet skærmen i Enhedshåndtering
Genstart Windows normalt