Avatar billede kaspersmith Nybegynder
26. juni 2012 - 09:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mulig inficeret maskine

Hej Alle exp brugere.

Har vist været under lidt angreb.

Maskinen kører Norma, som går helt amok med information om virus.
Jeg er i fuld gang med også at køre seneste malwarebytes.
Og jeg har hentet Hijackthis som jeg kan se i andre tråde i anbefaler.

Maskinen kører Windows 2003.

Er der en venlig sjæl som kan pinpointe mig lidt videre i min cleaning ?

Her er min log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows 2003 SP2 (WinNT 5.02.3790)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
C:\Program Files\Norman\npm\bin\nvoy.exe
C:\Program Files\Advanced Monitoring Agent\winagent.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
C:\Program Files\Novosoft\Handy Backup\BackupNetworkCoordinator.exe
C:\Program Files\AhsayOBM\aua\bin\Aua.exe
C:\Program Files\AhsayOBM\bin\CDPService.exe
C:\Program Files\AhsayOBM\aua\jvm\bin\auaJW.exe
C:\Program Files\AhsayOBM\bin\Scheduler.exe
C:\Program Files\AhsayOBM\bin\CDPService.exe
C:\Program Files\AhsayOBM\jvm\bin\bschJW.exe
c:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Shared\sqlwriter.exe
C:\Program Files\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe
C:\Program Files\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\system32\rdpclip.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE
C:\Program Files\AhsayOBM\bin\SystemTray.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe
C:\Program Files\Norman\Nvc\Bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\mmc.exe
C:\Program Files\Norman\nvc\bin\nvcod.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\DW08JGNB\HijackThis[1].exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = res://shdoclc.dll/hardAdmin.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = res://shdoclc.dll/hardAdmin.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://update.microsoft.com/
O1 - Hosts: 69.64.71.218 handybackup.com www.handybackup.com www.softlogica.com softlogica.com
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [java.exe] "C:\Documents and Settings\ASP.NET\Application Data\java.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] "C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\ZLH.EXE" /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [OBSystemTray] "C:\Program Files\AhsayOBM\bin\SystemTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Handy Backup] C:\Program Files\Novosoft\Handy Backup\hbagent.exe -logon
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1294482921906
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7064DF7D-15E8-44B4-8D83-7847CF0A4D9D}: NameServer = 192.168.52.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{7064DF7D-15E8-44B4-8D83-7847CF0A4D9D}: NameServer = 192.168.52.1
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - C:\WINDOWS\SYSTEM32\dimsntfy.dll
O23 - Service: Advanced Monitoring Agent - Remote Monitoring - C:\Program Files\Advanced Monitoring Agent\winagent.exe
O23 - Service: Norman eLogger Service (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\elogsvc.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Unknown owner - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe" -service -config "C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\jqs.conf (file missing)
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: SQL Server (SQLEXPRESS) (MSSQL$SQLEXPRESS) - Unknown owner - c:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.2\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sSQLEXPRESS (file missing)
O23 - Service: SQL Server (WINKOMPASEXPRESS) (MSSQL$WINKOMPASEXPRESS) - Unknown owner - c:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\MSSQL\Binn\sqlservr.exe" -sWINKOMPASEXPRESS (file missing)
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Njeeves.exe
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Novosoft Backup Network Coordinator (NovosoftBackupNetworkCoordinator) - Novosoft LLC - C:\Program Files\Novosoft\Handy Backup\BackupNetworkCoordinator.exe
O23 - Service: Norman Scanner Engine Service (nsesvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Norman\Nse\Bin\NSESVC.EXE" -daemon (file missing)
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Nvc\Bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Resource Provider (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: AutoUpdateAgent (Ahsay Online Backup Manager) (OBAutoUpdate) - Unknown owner - C:\Program Files\AhsayOBM\aua\bin\Aua.exe
O23 - Service: Continuous Data Protection (Ahsay Online Backup Manager) (OBCDPService) - Unknown owner - C:\Program Files\AhsayOBM\bin\CDPService.exe
O23 - Service: Online Backup Scheduler (Ahsay Online Backup Manager) (OBScheduler) - Unknown owner - C:\Program Files\AhsayOBM\bin\Scheduler.exe
O23 - Service: Norman Scheduler Service (Scheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\Norman\Npm\Bin\scheduler.exe
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe
26. juni 2012 - 17:18 #1
Loggen fra en FULD Scaning med MalwareBytes ... ?
Avatar billede kaspersmith Nybegynder
10. august 2012 - 10:57 #2
Den kom selv i live efter scanningen.
10. august 2012 - 14:14 #3
[Acceper] selv dit eget [svar] for at lukke 'tråden' ...