Avatar billede janskov Nybegynder
21. juni 2012 - 20:09 Der er 3 kommentarer

hjælp til arbejdsplan

Er der nogle der har en ide hvis jeg skal lave en arbejdsplan,
Der er 5 medarbejder og de skal have weekend arbejde hver 5 uge, og jeg har tænkt mig at lave en data validering, hvis der står Fri, ferie, Syg eller afspadsering skal den gå vider til næste person på listen

Jeg håber at det jeg har skrevet giver nogle mening.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2012 - 20:23 #1
giv medarbejderne lidt frihed i planlægningen.
1) sæt folk til at møde en fast weekend (fx medarbejder #1 i ugerne 1,6,11,16 osv, da der er 52 uger på et år, så vil man ikke året efter ramme samme faste helligdage, da #1 så arbejder 3,8 osv)
2) giv medarbejder fri ret til at bytte arbejds-weekender indbyrdes (de skal så selv bytte ved afspadsering/ferie/fri - mens det er din opgave at skaffe dækning ved sygdom).
Det vil give en frihed i planlægningen, og større medarbejder-tilfredshed.
Avatar billede janskov Nybegynder
22. juni 2012 - 15:02 #2
Jeg tænkt lidt på, en automatisk løsning. Måske med Vlookup og if funktionen. men jeg kan ikke lige overskue hvordan formlen skal være.
Avatar billede xjpjx Nybegynder
23. november 2013 - 11:15 #3
Prøv at se om du ikke skulle kunne bruge www.firmaplan.dk

mvh jan jensen