Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 14:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 7: Engelsk tastatur indstilling ændringer mine taster

Hej.

Jeg er træt af hele tiden at komme til at trykke på noget på tastaturet, så mit tastatur slår over til nogle andre tegn end dem, der er normalt og markeret på tastaturet. Jeg tror det er en engelsk tastatur-struktur, man kan slå til.
Det bliver nulstillet igen ved genstart af PC'en.

Men hvordan!? Hvordan slår jeg det fra på tastaturet? Og hvad er det for en tastekombination, der slår det til, så jeg kan undgå det fremover?

Tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2012 - 15:22 #1
den lette er helt at undgå det
Kontrolpanel / internationalt & sproglige indst...
fanebladet tasaturlayout og sprog
klik på skift tastaturer
fanebladet generelt, fjern alle andre end DA Dansk

(og ellers er det Alt+Shift der skifter layout)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 15:36 #2
Perfekt! Tak skal du have.
Læg et svar.

Alt+shift skifter tilbage til dansk tastatur kan jeg se, men da min side er slået til at være på engelsk, så ændres tastaturet automatisk igen hvis jeg klikker et nyt sted hen på siden.
Jeg har nu i kontrolpanelet fjernet engelsk tastatur, som jeg aldrig i mit liv får brug for, og jeg er glad.

Fortsat god torsdag.
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. juni 2012 - 16:23 #3
husk at be claes57 om svar og tildele point
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 16:34 #4
Og husk at læse indlægget før du retter på det :)

(sorry, ku' ik' la' vær')
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. juni 2012 - 16:36 #5
Jeg er et fjols
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2012 - 16:40 #6
svar...
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 16:44 #7
No hard feelings