Avatar billede Marc100 Nybegynder
21. juni 2012 - 11:26 Der er 8 kommentarer

Afsnitsnumre (Mulit level list) forsvinder

Hej,

Jeg har nu siddet på min arbejdsplads med et problem der irritere mig mere og mere som tiden skrider frem.

Vi har et fælles dokument vi arbejder på hvor at overskrifter er opdelt med afsnitsnumre. Altså

1. Overskrift 1
  1.1 underoverskrift 1
2. Overskrift 2

osv.....

Sagen er at det hele ser korrekt ud hos mig, men når jeg så gemmer og sender det ud til kollegaerne så mangler enten afsnitsnumre helt eller de hedder følgende:

1 Overskrift 1
  1.1 underoverskrift 1
  1.2 overskrift 2
  1.3
  1.4
  1.21

osv..

Er der en nem løsning på dette?
Det skal siges at dokumentet er på flere hundrede sider og vil helst ikke ud i at skulle "reformatere" hele dokumentet og så derefter indsætte mindre bidder i et helt nyt dokument.

På forhånd tak

Marc
21. juni 2012 - 11:51 #1
Det kunne tyde på, at de anvendte typofragier ikke er gemt i dokumentet, men i en skabelon på din pc. Dine kolleger har derfor ikke adgang til de anvendte typografier.

Hvilken version af Word anvender I?
21. juni 2012 - 12:46 #2
Det kunne tyde på, at de anvendte typografier......
Avatar billede Marc100 Nybegynder
21. juni 2012 - 13:07 #3
Hej Erik,

Det lyder meget sandsynligt.
Dokumentet er oprettet i en Word 2007 som .docx og selv benytter jeg office 2010.

Er det muligt at gemme typografier (efter de er lavet) i dokumentet fremfor lokalt?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. juni 2012 - 13:16 #4
Typografierne er altid gemt i dokumentet selv. Det kan man slet ikke undgå. Når et dokument oprettes, fødes det med et fuldt sæt af typografier, som i første omgang er en tro kopi fra skabelonen. Derefter lever typografierne i dokumentet et selvstændigt liv uafhængigt af skabelonen, medmindre "Opdater automatisk typografier i dokumenter i dialogboksen "Skabeloner og tilføjelsesprogrammer" er slået til - i så fald vil typografierne blive overskrevet med kopi af typografierne fra den tilknyttede skabelon, hver gang dokumentet åbnes. Hvis den skabelon er Normal.dot(m), som hver bruger har sin egen version af, kan det absolut gå galt.

Mere info her:
http://www.thedoctools.com/wordtips/hvad-arver-et-word-dokument-fra-den-tilknyttede-skabelon/

Marc100:
Prøv i dokumentet at markere en overskrift, som bliver forkert hos andre. Tast Ctrl+Q (PC-genvej som måske på Mac er Command+Q - har ikke arbejdet med Mac i mange år). Så vender typografien tilbage til den "rene" typografidefinition, og hvis nummeret ændres ved det, viser det, at overskriften i dokumentet ikke bruger den rene typografi men er tilrettet ved direkte formatering.

Måske overskriftstypografierne ikke er defineret korrekt ...
Du er velkommen til at sende dokumentet til mig (mailadresse under profil). Så vil jeg kaste et blik på overskrifterne.
Avatar billede Marc100 Nybegynder
21. juni 2012 - 13:43 #5
Hej Lene,

Det var en meget forståelig og udførelig guide. Desværre virkede det ikke.
Jeg opdagede at typografierne var sat på opdater automatisk.

Men det vises stadig ikke korrekt på modtagerens PC.

Af sikkerhedsmæssige årsager er det ikke tilladt at sende interne dokumenter ud af huset. Det var ellers meget pænt af dig at tilbyde at se på det.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. juni 2012 - 14:23 #6
Slog du opdater automatisk fra? Det bør du gøre. Det er meget sjældent, at det er OK at have den slået til.

På hver enkelt typografi kan der også stå en indstilling med "Opdater automatisk", som i givet fald kun vil gælde den pågældende typografi. Prøv at tjekke, om den er slået til i definitionerne af overskrifterne. I PC-version findes indstillingen nederst i dialogboksen, som åbnes, når man vælger at redigere en typografi.

Hvilken skabelon er dokumentet knyttet til: Normal.dotm eller en anden? Hvis det er en anden skabelon end Normal.dotm, hvor er skabelonen da placeret - lokalt hos dig eller på et fælles sted?
Avatar billede Marc100 Nybegynder
21. juni 2012 - 15:27 #7
Opdater automatisk er slået fra på alle overskrifter.
Jeg ved ikke hvor at jeg kan se hvilken skabelon der er anvendt eller hvor den ligger.
Jeg er ikke forfatter af dokumentet..

Det er godt nok lidt kringlet det her :(
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. juni 2012 - 15:51 #8
På PC kan den tilknyttede skabelon findes via fanen Udvikler > Dokumentskabelon. I dialogboksen Skabeloner og Tilføjelsesprogrammer, som åbnes, ses den fulde sti i øverste felt. Måske kan du ud fra den forklaring finde informationen på Mac.