Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
20. juni 2012 - 16:32 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Det er som om min skærm restarter.

Hej!
Hver gang jeg spiller (og det er kun når jeg spiller), så fryser min skærm i ca. 7-10. Derefter bliver min skærm sort og så står der: "analog" oppe i venstre hjørne, som vis den lige var blevet tændt.

Ved ikke, hvad årsagen er til det? kan det har noget at gøre med mit motherboard eller?

Håber i kan hjælpe mig!

-Ham der "rager" over sin computer :)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 17:18 #1
burde være noget med din graffikkort driver

men kan ikke udelukke ram fejl eller andet

test den med burn in test

http://www.passmark.com/products/bit.htm

m.v.h
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
20. juni 2012 - 19:27 #2
kender ikke programmet. har taget testen. skal jeg holde øje med alt omkring mit grafik kort?  :)

- m.v.h
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
20. juni 2012 - 19:45 #3
Failed Windows call - Line Drawing / Bitmaps / Shapes

The Windows operating system has failed to correctly complete the graphical operation that was requested by BurnInTest. This could indicate that Windows is running low on internal resources or that there is a problem with the software drivers for the video card.

er det noget? :)
20. juni 2012 - 20:21 #4
Bærbar eller Stationær ?

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
20. juni 2012 - 21:32 #5
Undkskyld. er helt ny her :)

her er det:
Windows 7 64Bit
motherboard model: MS-7758
Grafikkort: AMD Radeon HD 7800 series

- Ja det har jeg fundet ud af :)
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
20. juni 2012 - 21:32 #6
-stationær
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 06:56 #7
det er graffikkort driveren der driller
opdater den

http://www.siliconguide.com/drivers/device/2395/

du kan også gå denne vej

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_detect.aspx

m.v.h
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
21. juni 2012 - 08:38 #8
Jamen det jo dejligt! :)

tak for hjælpen!

m.v.h
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
21. juni 2012 - 11:55 #9
hej igen!
jeg tog burntesten igen. nu er alt med driveren løst. MEN
nu er det noget med galt med mine RAM. den sagde:

Incorrect mathematical addition / subtraction / division / multiply

The execution of a mathematical operation came up with the wrong result (e.g. 1 + 1 = 3). This is a very serious error for a computer as it means the computer is incapable of execution the same sequence of instructions to get the same result. Possible reasons are faulty RAM, System bus, CPU or overheating. There is a strong chance that your computer will crash or lock up just after an error like this because if the computer can't add two numbers correctly, there is a good chance that it can't continue to run a program either.

lyder ikke særlig godt. noget jeg kan gøre noget ved? :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2012 - 15:55 #10
udeluk det er fejl på ram

test dem med hirens - på den ligger der en tester til ram
det skal altid gøres før windows er starter

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hent den her og lav den som en bootbar cd eller dvd
et stykke nede ligger den

http://www.hirensbootcd.org/download/

Filename: Hirens.BootCD.15.1.zip

http://www.hirensbootcd.org/download/

m.v.h
Avatar billede jegHarNedturOverDet Nybegynder
21. juni 2012 - 23:16 #11
Jeg tror faktisk det var en RAM fejl. Fordi jeg var nede og få nogle nye RAM fra producenten jeg købte computeren af. Efter at jeg har sat de nye i, er der ikke sket det som jeg beskrev :)

håber virkelig det har hjulpet.

og mange tak for hjælpen til jer begge!

M.v.h Thomas :)
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 07:53 #12
når man køber nye ram skal man ALTID teste dem
det er ikke nok forretningen siger de har gjort det fordi en eventuel fejl kan ligge i din konfiguration

m.v.h