Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 20:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af IIS til nyt domæne

Hej
Jeg har virtualiseret en fungerende server med IIS og flytet den til et andet domæne. Her fra skal den vise de samme sider som den altid har gjort, dog med en ny adresse/domænenavn, men der er selvfølgelig kommet nye globale IP-adresser til. Så vidt jeg kan se, er DNS-pegninger og firewall konfigureret korrekt. Men når jeg forsøger at tilgå websiderne, ryger jeg af en eller anden grund videre til den "gamle" server som stadig kører ind til den nye server er klar. Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på, når jeg flytter en server på den måde? Bliver jeg redirected pga. jeg har glemt at ændre noget på IIS, eller skyldes det en eller anden stump kode på websiden, eller måske noget helt tredje?

Alle input er velkomne. Jeg er absolut ingen haj til IIS, så skær det gerne ud i pap ;-)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 21:45 #1
Hvis det er samme domænenavn som før, men hvor du har ændret ip adressen, så kan der gå lidt tid inden det slår igennem (som regel inden for få timer, og i værste fald 1-2 dage).
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 00:33 #2
Hvis jeg pinger de nye domæner, så er IP-adresserne ændret. Så jeg tror ikke problemerne er DNS-relateret.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2016 - 11:30 #3
lukker