Avatar billede tintir Nybegynder
18. juni 2012 - 13:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.

Hej alle Experter.
Jeg vil bare spørge om det er sikkert, og nemt at bruge Windows 8. Er der en stor chance for at det crasher?

Det er det eneste.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2012 - 13:36 #1
det er rimeligt stabilt (min er ikke gået ned).
Bare husk, at du enten skal reformatere for at vende tilbage til tidligere system, eller købe opgradering til endelig version senest medio jan 2013.
Virtualbox kan varmt anbefales til denne skal testkørsler.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 14:09 #2
den er nem at bruge
stort set ligesom en telefon med billede og tryk her og så videre
men den virker med mus og tastatur
men husk det er stadig beta version og den endelige kan blive noget helt andet
jeg vil indrømme - den er IKKE faldet i min smag ---beklager microsoft

bare for at deltage

du henter den og bræner iso filen på en dvd og lægger dewn ind ligesom man gør med xå-vista-win7 og så videre
du skal starte helt forfra med ældre styresystem hvis win v8 ikke falder i din smag
m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 15:11 #3
Den virker med mus og tastatur ja, Men efter min mening mere besværligt end wind7 Derfor vil jeg ikke have den. Ikke en gang som foræring. Men den er muligvis god med Touch skærm?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2012 - 16:03 #4
Jo men den kan jo indstilles så den ligner Win 7's skrivebord og så er problemet vel ikke så stort? Så det hos min nabo, som har hentet den.Mener han trykkede på windws tasten og så skiftede den fra flise systemet til almindeligt skrivebord.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 17:03 #5
Jo men den åbner i Metro, og selv om man derefter åbner skrivebordet, er der ingen startknap.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juni 2012 - 17:34 #6
#5 Okay. Så meget så jeg ikke på den.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 22:38 #7
#6
Kommer lige i tanke om, at Acronis 2011 og flere andre programmer kan ikke køre på win8.
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
19. juni 2012 - 23:54 #8
Ja, den kan ikke afvikles uden Metro..
Indtil nu er den ubrugelig til erhverv.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 12:17 #9
Ubrugelig til erhverv?

Paragon backup kan heller ikke køre på win 8 og det samme gælder for Firewal Online armor.
Men man kan selvfølgelig heller ikke forvente, at alle programmer har drivere klar til et styresystem, som ikke engang er på gaden endnu. Så det kommer jo nok . Win 8 starter hurtigere op. Men jeg synes det er en stor fejl at fjerne den gamle startknap.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 14:13 #10
kunne egentligt godt tænke mig en samtale med en bestemmende administrerende dirktør fra microsoft
en der virkerlig havde intension om hvad der rører sig indenfor styresytsemer og hvordan de skulle opbygges
tænk alene på dem der laver systemet hvor sjovt de har det med deres fejl koder - ingen fatter en dyt af hvorfor de hedder det de hedder

win 7 er let at lægge ind men opdateringerne tager 4-5 timer at gennemføre hvis man er hurtig - hvorfor sådan et oldnordisk system

læg dem alle i servicepack man kan hente
altså en ny servicepack en gang om måneden
i går var jeg ude for at der gik ged i update med win 7 64 bit og måtte under store besværligheder finde kb 947821 der starter den op igen - ja det hedder den ????????? tak for den hjælpsomme uddybende hjælp - aner ikke hvad den gør(jo den ændrer et 0 til et ettal i regedit eller omvendt men hvor hurra)

hjælpefunktionen i win 7 64 bit er ikke meget bevendt

hvem ejer skype - ja det gør microsoft
hvad skal de bruge det til for bruge det gør de ikke
i stedet for at sidde og belaste telefonnettet kunne man sidde med hørebøffer på og samtale med dem
kommer det ja måske når jeg går på pension
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 20:27 #11
Ja nu er alle windows per definition den bedste nogensinde. Nå ja lige bortset fra når den ikke er det, som ME og Vista. Men er dem bedste god nok? nej. Kunne man ikke have forventet bedre grundet erfaring? jo. Tag nu win 8, ikke alene har fjolserne fjernet den gamle startknap, men bare for at gå til Sleep, skal man ned i højre hjørne og trykke på Setting dernæst på Power og endelig på Sleep. Det er slet ikke imponerende.
Avatar billede tintir Nybegynder
29. juni 2012 - 19:59 #12
kan man ikke installere det uden en cd?
Avatar billede tintir Nybegynder
24. november 2012 - 18:26 #13
Det er lige meget. jeg gider ikke havde windows 8.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2012 - 18:40 #14
der er åbenbart heller ikke mange andre, der vil have det - så du har truffet et godt valg.