Avatar billede opson Novice
16. juni 2012 - 18:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Haster

Hej alle håber i lynhurtigt kan give mig et svar!

Jeg er ved at flytte filer fra en gammel vista maskine med windows mail, til en win7 maskine med windows live mail

Når jeg prøver at eksportere beskederne, så kommer den med en fejlmeddelse om at der ikke er plads nok på destinationen, eller en fil er er beskadiget.

Nogen der kender en løsning på dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2012 - 19:04 #1
hvorfor ikke bruge windows let overførsel - så kommer hele din opsætning med over.
Alt andet lige - hvis din konto er en imap, så skal den bare oprettes på win7, og der ligger samme data. Det er kun de gamle pop3, der giver bøvl (og der ville jeg skifte til thunderbird, og overføre den vej)
Avatar billede opson Novice
16. juni 2012 - 19:26 #2
Hej Claes

Har prøvet med let overførsel, men der kom de ikke med...

Kan det være fordi det er fra win mail til win live mail?

det er pop3

Har lige indstalleret thunderbird, men det ser ikke ud til at den kan import fra win mail!
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2012 - 19:56 #3
ok - thunderbird skulle nok have været på ved skiftet fra xp - men kan du ikke installere windows live på vista, og så lave overførslen der. Det er let at få en live-konto - se mere på
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-live/mail-email-windows-7-mail-switch-faq
Avatar billede opson Novice
16. juni 2012 - 21:59 #4
Hej igen

Jo det har jeg også gjort nu, men problemet var at når jeg flyttede filerne, så skrev den noget i retning af at beskederne ville miste nogle filoplysninger... men nu er de flyttet, og jeg kan ikke se hvad der er mistet, men et eller andet er der jo nok mistet, når jeg skulle acceptere det.

Nogen ide til hvad jeg har mistet?

Smid et svar, så får du point
Avatar billede opson Novice
16. juni 2012 - 22:01 #5
Du behøver iøvrigt ikke en live konto for at bruge life mail, den kan bare hentes og bruges til eks. pop3
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2012 - 10:36 #6
imap er bare det smartere (end pop3), da du har adgang til dine mails fra flere maskiner (fx telefon og pc).

Men bare luk selv.
Avatar billede opson Novice
17. juni 2012 - 11:19 #7
Ja men hvis ikke det er blevet ændret, så er tdc mail kun tilgængeligt med pop3, men så er mail prg. bare sat op til at det først sletter på serveren 30 dage efter at de er hentet eller når de slettes i mail prg. så er der ikke problemer med at hente til flere maskiner!