Avatar billede CBlochH Nybegynder
13. juni 2012 - 17:51 Der er 2 kommentarer

Netværkskablet er ikke tilsluttet

Godaften

Mig netværkskabel begyndte i efteråret pludselig ikke at virke når jeg satte det i min stationære (en Dell XPS 420.
Kablet lyser ikke når det sættes i, men virker på andre computere. Tænkte derfor at det må være netværkskortet der er stået af.
Fandt forleden så en sådan en her: http://www.computersalg.dk/produkt/395960/levelone-usb-netkort-10100-usb20rj45-
og tænkte at den måtte kunne gøre det i stedet for netkortet, men det siger "Netværkskablet er ikke tilsluttet" og "Et Ethernet-kabel er ikke sat korrekt i eller er beskadiget".
Tyder det på et software problem eller er det det oprindelige netværkskort den er gal med?
Jeg er ikke så ferm til computere, så sig endelig hvis der er brug for andre oplysninger. Jeg er ikke helt tryg ved at skille en pc ad, hvilket er grunden til at jeg købte USB-netkort.

Jeg bruger Windows 7.

Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2012 - 20:22 #1
Hej og velkommen.
Kan være du skal deaktivere dit interne netkort enhedshåndteringen.
Prøv det og genstart pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2012 - 20:23 #2
Mener også man kan gøre det i bios, men prøv først #1