Avatar billede kh8000 Nybegynder
12. juni 2012 - 00:43 Der er 1 kommentar

webcam på intranet

Har ledt og ledt efter et program eller script der gør det muligt at køre cam(webcam) på intranet evt. asp eller andet. Vi har et pladestudie og det ville være fint at sætte en side op hvor vi kan se dem der synger selv om de er langt væk (i flere sangbokse). Det skal være fullscreen og vi har allerede købt kameraer i stor opløsning. Når vi vælger en (over) internet løsning er der forsinkelse på. Håber en her kan hjælpe mig lidt. Tak på forhånd
Avatar billede Wally1973 Praktikant
13. juni 2012 - 00:55 #1
Forsinkelsen skyldes at kameraet skal bruge tid på at komprimere billederne til afsendelse over netværket.
Jo højere opløsning jo mere processorkraft skal kameraet bruge, så det betyder at enten skal du bruge mere tid på at behandle billederne eller også skal du have en kraftigere processor i dit kamera.

Typisk vil mere processorkraft direkte i kameraet betyde at man skal købe et andet kamera, så alternativet er at tilføje mere processorkraft i form af en ekstern enhed, hvilket typisk vil være en computer koblet direkte til kameraet via en dedikeret data-forbindelse, så som firewire eller USB.