Avatar billede Uren Nybegynder
10. juni 2012 - 12:36 Der er 4 kommentarer

Film fra NAS til Boxee Box

Hej hej

Har en Boxee Box og en Synology DS211j. Begge enheder er opdateret til det nyeste system.

Jeg bruger DSM til at styre min Synology, hvor jeg har gjort NFS og SMB aktiv, hvilket jeg har læst mig frem til skulle gøre forskellen, men har scannet efter kilder på min Boxee Box flere gange og Boxee Box kan bare ikke findet noget? Min MacBook Air kan sagtens læse og skrive på min Synology.

Hvad gør jeg forkert og hvordan kan jeg løse mit problem?
Avatar billede kingpindk Nybegynder
07. august 2012 - 18:22 #1
Der er forskel på om du leder efter et netværksshare, som er NFS og SMB, eller om du leder efter en medieserver (DLNA), såfremt der er et netværksshare du vil have fat i, skal du sikkert connecte direkte via NAS'ens IP adresse.
Avatar billede Uren Nybegynder
16. oktober 2012 - 12:08 #2
Tror jeg skal leder efter et netværksshare, som er NFS og SMB. Skal bare browse på min NAS. Hvordan gør jeg det konkret altså sætter det op, kingpindk?
Avatar billede kingpindk Nybegynder
16. oktober 2012 - 18:17 #3
Du kan prøve med disse links til at starte med:

1. Opsætning af Synology
http://www.synology.com/support/tutorials_show.php?q_id=486

2. Brug af Boxee Box
http://support.boxee.tv/entries/20771037-personal-media-files-and-the-media-library

Du skal først lave et share på din NAS med en bruger tilknyttet, derefter kan du logge ind på det share via din boxee box
Avatar billede Uren Nybegynder
16. oktober 2012 - 18:36 #4
Det vil jeg lige prøve. Vender tilbage når jeg ved om det fungere for mig.