Avatar billede jbrekkstein Nybegynder
09. juni 2012 - 14:59 Der er 3 kommentarer

Min computer vil ikke starte

Når jeg tænder for den, går den til et der heder startreperation undersøger computeren for problemer, og så står der windows kan ikke reparere denne computer automatisk, og at man skal kontakte systemadministratoren eller produenten af computeren for at få hjælp.

Håber der er nogen der kender til problemet, og kan hjælpe mig. Skal til eksamen på onsdag, og der er nogler dokumenter på computeren jeg skal bruge.
Avatar billede dannyhare Nybegynder
09. juni 2012 - 15:14 #1
Hvis din pc har pre-installeret OS-partion, (det har den hvis der ikke hørte DVD/CD'er med) Kan du starte den op og reperarere-windows manuelt eller du kan installere windows oven på den gamle installation, på den måde laver den en mappe "windows.old" hvor i dine filer bliver bevaret, hvis du der i mod husker ikke at formatere inden installation dog en dårlig løsning da mappen "windows.old" fylder en del og ikke bare sådan lige kan slettes, god løsning hvis det bare er for at rede dine filer, men formater så hele din pc efterfølgende når du har taget backup.

I bund og grund bør reperations værktøjet manuelt afhjælpe dit problem.

Er du der i mod ligeglad, så formater da og start forfra.
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2012 - 16:18 #2
Du kan også pille harddisken ud og sætte den som slave i anden pc. Derefter kan du geninstallere Windows.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2012 - 07:32 #3