Avatar billede phillep Nybegynder
09. juni 2012 - 14:46 Der er 1 løsning

Problem med at hive den rigtig tekst ud fra Databasen

Jeg har fuldt med på Eksperten i en del år nu og fundet gode informationer omkring de ting, som jeg nu havde problemer med.

Dette er mit første tråde på siden og jeg sidder inde med et lille problem, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med at få løst mit problem.

Mit problem er, at jeg gerne vil have hivet nogle informationer ud af de 2 tabler i min database. Jeg kan godt få de rigtige informationer ud i de første Links i menu, men der kommer bare nogle forkerte informationer ud i mine undermenuer og nogle af dem kommer der ikke noget i, men siderne er tomme for info.

Jeg har 2 tabler i min Database. En der hedder Hovedmenu og en der hedder undermenu. Der står så forskellige informationer i de 2 tabler og jeg vil gerne have de rigtige informationer skal komme på de rigtige sider/undermenuer også..

Jeg tror nemlig det er min kode der er galt med og måske er det den forkerte retning jeg er gået med koden.

Koden, som der skal hive informationerne ud af Databasen og fra de 2 tabler, så over på hjemmesiden.

                    if(isset($_GET['undermenu'])){

                    $query = mysqli_query($conn, "SELECT undermenu_indhold FROM undermenu WHERE undermenu_id='".$_GET['undermenu']."'")or die(mysqli_error($conn));

                    $result = mysqli_fetch_array($query);

                    echo utf8_encode($result['undermenu_indhold']);

                    }

                        $query = mysqli_query($conn, "select * from hovedmenu where hovedmenu_id=".$_GET['id'] ."") or die (mysqli_error($conn));

                        while($result = mysqli_fetch_array($query)){

                        echo utf8_encode($result['hovedmenu_indhold']);

                        }

        ?>

Jeg håber det er nok med disse informationer.
Avatar billede phillep Nybegynder
09. juni 2012 - 21:02 #1
Jeg har løst mit lille problem.

Problemet var, at den ikke kunne finde ud af at hente undermenu og det vil siges at den ikke kunne finde ud af at hente denne linje
if(isset($_GET['undermenu'])){

Jeg fandt ud af der var et problem i min menu og der skulle der også lige rettes noget:

fra: echo '<li><a href="index.php?id='.$result['undermenu_id'].'">'.$result['undermenu_txt'].'</a></li>';

til: echo '<li><a href="index.php?id=&undermenu='.$result['undermenu_id'].'">'.$result['undermenu_txt'].'</a></li>';

Så skulle der også lige indsættes en ting mere i det andet kode:
if(!isset($_GET['undermenu'])){

så skulle den virke korrekt :)