Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. juni 2012 - 22:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skjulte data i TTreeView

Jeg har et TTreeView hvor jeg lister nogle filer som vist på første screendump.
https://dl.dropbox.com/u/65392149/07-06-2012%2016-10-26.png

Men jeg ville meget gerne have det til at se ud som på næste screendump
https://dl.dropbox.com/u/65392149/07-06-2012%2016-14-21.png

Men det skal stadig være sådan at når jeg dobbeltklikker på et emne, så får jeg filnavnet som vist på screendum 1

Jeg er ude i at det må være noget med at gemme filoplysninger som et objekt hvor beskrivelsen er vist men filnavnet et det valgte ved dobbeltklik.

Alle data ligger i en tabel, så i teorien kunne man bare slå op med beskrivelsen som key og så finde filnavnet. Men i teorien kunne 2 filer godt have samme beskrivelse og så er den metode ikke så god mere.
Avatar billede Hans Mester
07. juni 2012 - 23:02 #1
Du lader TTreeNode->Data pege på det, den nu skal pege på
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. juni 2012 - 23:39 #2
Findes der mon et eksempel der viser brugen?

- at det er et TcxTreeView jeg bruger bør ikke gøre nogen forskel
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juni 2012 - 16:31 #3
Jeg droppede helt TreeView og lavede det om til en cxTreeList istedet for - den har funktionerne jeg har brug for.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juni 2012 - 16:31 #4
Lukkes