Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
03. juni 2012 - 15:10 Der er 12 kommentarer

Skifte styresystem

Hej Eksperten.dk

Jeg sidder her med en Dell Dimension 5150. Den har været arbejdscomputer hos min mor's firma, hvor der er blevet installeret Windows 2000 med svensk sprog på (som man ikke kan ændre). Den har jeg så fået hjem, til at bruge som hverdags/spille pc. Da Windows 2000 er over 10 år gammelt, og at det ikke dur til andet en paint ;) så vil jeg gerne have et nyt styresystem på. Det skal bare kunne dække de mest standarde ting. Men jeg har en bærbar hvor at den har været til en computer reperetør, hvor at den havde et varmeproblem, og den havde installeret Windows XP på. Da jeg fik den tilbage var det Windows 7 Ultimate der var på, men kun i en begrænset udgave, men det virker alligevel 100%. Hvad kan jeg gøre? Jeg vil helst ikke af med alt for mange penge.

Mvh!
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2012 - 15:33 #1
du burde godt kunne bruge Windows Xp på den UDEN varmeproblemer, varmeproblemet er en fejl i computeren ikke styresystemet :)

Du kan prøve at sende specifikationerne for computeren, så jeg kan se, om den evt. kan trække Windows 7 :)
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
03. juni 2012 - 15:40 #2
Jo tak for svaret. Men er det muligt at få XP eller Vista på Dell computeren, uden at betale? Hvis ikke, hvad er så mindste prisen.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2012 - 16:17 #3
Du kan jo altid hente noget ulovligt, men det er ikke noget jeg vil hjælpe dig med (og jeg tror ikke du skal regne med at få hjælp af noget herinde, til hvordan du kan gører det) :D

Og nej, du kan ikke købe vista eller xp mere, de er udgået begge to :)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2012 - 16:18 #4
Hov, der skulle have stået nogen, ikke noget :)
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
03. juni 2012 - 16:57 #5
Nej, havde skam heller ikke regnet med at få hjælp til noget ulovligt, og det var heller ikke min hensigt. Jeg tænkte bare at eftersom de er udgået så kunne det være at det var blevet frigjort til gratis download? Men er grunden til at Microsoft har valgt at tage XP og Vista fra markedet, at man så bliver nød til at købe Windows 7? Altså så de tvinger en til at købe det nyeste styresystem = det dyreste??

Mvh!
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. juni 2012 - 17:09 #6
en anden mulighed er evt. DBA.dk eller QXL.dk og se om der er nogle udgaver af XP derinde, de vil være billigere end at skulle ud og købe en win7 og jeg vil anbefale XP frem for vista, dog skal det siges at jeg anbefaler win 7 frem for XP
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
05. juni 2012 - 11:13 #9
Er det en hjemmeside, hvor man kan downloade Windows 7 helt gratis? Jeg kan godt læse at der er restriktioner, men er det så bare Windows 7, uden at du kan bruge p2p filer? Og hvordan skifter man så styresystemet?

Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2012 - 18:51 #10
hej TooSchoolForCool

Inden du går igang så lav lige en backup :-)

kli på link

vis du  tager http://windows-7.dk.malavida.com/d6053-download-gratis-windows

det er Windows 7 Enterprise

så under fanen Download type: Link til download-side - HTTP

skal du klikke på Download Windows 7  så kommer du ind her http://windows-7.dk.malavida.com/mvdwn/6053-windows

Download Windows 7 med Malavida Free Downloader fra vores server.

Hvis du vil downloade programmet Windows 7 Enterprise klik her:
(og da serveren kke dr  skal du klikke her http://downloads.malavida.net/files/da/6000/windows-7-windows-malavida.exe

og vis vi tager mydigitallife

så gå ind her www.mydigitallife.info/download-windows-7-iso-official-32-bit-and-64-bit-direct-download-links/

her får du masser af  windows 7 udgaver

Windows 7 Professional Windows 7 Home Premium  Windows 7 Ultimate  der er også Windows 7 Enterprise men det er kun 60 Days Trial

nu er det up det dig hvorfor en Windows 7 udgave du  vil ha ??
og  klik du bare på link  og downloade den :-)  og så skal du vælge om du vil boot den via dvd eller  usb ?????

vil du tager usb  www.pendrivelinux.com/downloads/Universal-USB-Installer/Universal-USB-Installer-1.9.0.0.exe

vil du tager  cd/dvd http://www.softsea.com/download.php?id=838085621

nu  skal du boote  den på    via  cd/dvd eller usb ?

Smid usb  eller cd/dvd i computeren  og  genstart  den så vil der komme http://tnthelpforum.com/articles/windows/win7clean/2.gif    og http://4.bp.blogspot.com/_lsLKLvnyuHs/TU_3zpTCgkI/AAAAAAAAADE/xWBXyE3XyFs/s1600/vista_boot_screen_1.gif    og så kommer der http://0.tqn.com/d/pcsupport/1/0/f/4/-/-/windows-7-startup-repair-4.jpg
Avatar billede kjeldsted Novice
16. juni 2012 - 00:50 #11
#8(/#9) Der kan vist kun være to muligheder. Enten er det en prøve version der gælder en måned eller to, eller også er den ulovlig. Microsoft giver ikke bare lige et styresystem gratis væk som de sælger til 2.400,- Det ville i hvert fald ikke give ret megt mening.