Avatar billede Jst1987 Nybegynder
03. juni 2012 - 00:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til Microsoft Project 2010

Hej alle

Sidder med et problem. Problemet er kogt ned, så det er meget simplet. Problemet er:

Jeg har 2 murer og 1 maler. Disse skal opstille 2 vægge og maleren skal male disse, når de er opført.

Væggene tager 8 dage at opstille og 5 dage at male. Malingen kan først gå i gang, når ÉN af murene er færdige.

Arbejder en mure på en væg, tager det 8 dage, før maleren kan komme til, hvilket i alt vil sige 13 dage. Men arbejder de to murer på den en væg af gangen tager det 4 dage, før maleren kan komme til og derfor i alt 9 dage (da murer derefter går over og arbejder på den anden væg fra dag 4 til 8)

Jeg kan ikke få Microsoft Project til at gøre dette automatisk? Altså dette er et optimeringsproblem. MSP vil have murer til at arbejde på hver deres, hvilket ikke er optimalt (13 vs 9 dage).

Er der nogen måde, hvorpå man kan få MSP til at optimerer ressourcerne således de allokerer begge murer til en væg ad gangen?

Mvh
Jst
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
05. juni 2012 - 21:04 #1
puhu
Avatar billede JulieBaardsen Nybegynder
22. august 2012 - 10:45 #2
Hej!

Jeg ved ikke om jeg forstår din problemstilling helt korrket, men tror muligvis du kan løse det på denne måde.

Under "TASK" ligger der et link der hedder "DETAILS". Dette kommer op nederst i planen. Så ser du her at du har lagt de to murere (ressourcer) til.

Hvis du ligger ress. til her vil antallet af dage ikke ændre sig, men hvis du gør det i planen vil dagene øges.

Her kan du også ændre direkte i antal timer - dvs. halvere timeantallet hvis de skal arbejde flere eller fære timer pr. dag uden at det påvirker antal dage.

Dvs. opsumeringen af dine aktivtivteter vil da være 9 dage.