Avatar billede Natorp Nybegynder
02. juni 2012 - 19:18 Der er 6 kommentarer

Vil ikke lukke ned

Hej Derude

Jeg har den sidste uges til fået problemer med at lukke min computer.. når jeg trykker start --> luk computeren, så lukker den som den skal, slukker lysende på mit tastatur/mus osv... men efter små 6-10 sekunder, "Fryser" den ved den blå skærm hvor der står "computeren lukkes" og der bliver den stående. har haft den stående sådan i flere timer uden held. det eneste jeg kan gøre for at slukke den er at holde knappen nede.

nogen der ved hvad der er galt? vil helst ikke ødelægge noget ved den :/

nogle af mine venner sagde, at det kunne være nogle drivere der manglede, så hentede samtlige drivere der var out-dated, men har stadig samme problem.

PS: Vil helst gerne undgå at skulle igennem en geninstallation af min pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2012 - 08:25 #1
Hej og velkommen.
Kan også være programmer der ikke vil lukke ned.
Du kunne prøve at tjekke din logbog om dette kunne være problemet:
Højreklik computer-adminisrer-logbog.
Har du fejl herinde, så list dem lige. Så prøver jeg et se om jeg kan få noget ud af dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2012 - 08:26 #2
Vil den lukke ned i dvale?
Avatar billede Natorp Nybegynder
03. juni 2012 - 12:12 #3
Tak for de hurtige svar :)

Nej i Dvale/slumre lukker den heller ikke ned, den står også bare fast ved "computeren lukkes"

Når jeg er inde og kigge på min logbog så under
kritisk står der --> hændelser: 41    Kilde: Kernel-power
      log: System

Under fejl: har jeg omkring 15 stykker

Kilde: Kernel-even tracing      log: microsoft-windows-kernel-EventTracing/admin

Kilde: WindowsUpdateClient      log: System

Kilde: Bonjour Service          Log: Program

Kilde: Application Error        Log: Program

Kilde: Dhcp-Client              Log: microsoft-windows-DHCP Client Events/administrator

Kilde: Application Hang        Log: Program

Kilde: Loadperf                Log: Program

Kilde: CAPI2                    Log: Program

Kilde: Eventlog                Log: System

Kilde: System Control Manager  Log: System      ""Denne fejl er sket op til 4 gange""

Kilde: DistibutedCOM            Log: System

Hvis der er flere informationer du vil havde under logbog, så sig til.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juni 2012 - 13:58 #4
Deaktiver Bonjour tjeneste i msconfig.
Kan du få flere oplysninger om application hang og application error?
Hvilke programmer starter med Windows?
Det ses i msconfig.
Hvis du lister dem kan vi prøve at deaktivere dem der ikke er nødvendige, og se om det afhjælper problemet.
Må indrømme jeg selv kører Xp her, men måske andre vil støde til og hjælpe?
Avatar billede Natorp Nybegynder
03. juni 2012 - 21:20 #5
Er det muligt at få din mail :) fordi så kan vi bare lige finde et tidspunkt, hvor vi kan bruge teamviewer :)

så kan du se alt det du vil se
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2012 - 08:45 #6
Har desværre ikke nogen erfaring med dette program.