Avatar billede kasperth Juniormester
02. juni 2012 - 14:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra hjemmeside til word-userform

Jeg har en udfordring, som jeg er overbevist om kan løses, men at jeg bare ikke har evnerne til det! Har søgt på en VBA-løsning men ikke fundet nogen brugbare..

Jeg ville rigtig gerne en skabelon, som skal sendes ud til nogle virksomheder.

Tanken er at lave en skabelon og når der oprettes et nyt dokument, så kommer der en userform op, hvor man kan skrive forskellige data og tilvælge afsnit til teksten osv. Denne del kan jeg nok godt få til at virke korrekt.

Udfordringen kommer når navnet og adressen på virksomheden skal indsættes. Jeg har CVR-nr. på virksomhederne og sidder og slår navn og adresse op på virksomhederne manuelt på CVR.dk og kopierer dem over i userformen. Det må kunne gøres lettere!

På CVR.dk er de sidste 8 tegn CVR-nr. på virksomheden man har søgt på og adressen står samme sted hver gang. Se eksempelvis Carlsbergs stamdata på: http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=25508343

Tilsvarende med virksomhedens navn. Hvis man i Internet Explorer trykker F12 kan man eksempelvis se, at adressen står i scrip'ets linie 462.

Kan man lave en makro i word som (1) åbner internet explorer med en bestemt URL, (2) henter adresselinien, (3) gemmer adressen som values, (4) lukker internet explorer igen?

Det skal siges, at jeg ikke er superdygtig til VBA og at jeg tidligere kun har arbejdet med VBA i Excel. Men med lidt indsats og tålmodighed burde det være muligt at forstå jeres svar ;)
Avatar billede kasperth Juniormester
04. juni 2012 - 12:44 #1
Jeg har nu fået VBA til at åbne Internet Explorer på den korrekte side..
Avatar billede kasperth Juniormester
12. juni 2012 - 10:21 #2
Ingen løsningsforslag?
Avatar billede kasperth Juniormester
18. juli 2012 - 17:23 #3
Problem løst