Avatar billede romnid Nybegynder
01. juni 2012 - 00:53 Der er 10 kommentarer

Fjernadgang til min NAS Server / Medion netværksharddisk

Hej.

Jeg har opsat en netværksharddisk, og det fungerer også fint når jeg er på mit eget netværk, men så snart jeg prøver at logge på "udefra" så kommer enten login siden ikke frem "internet explorer kan ikke vise/forbinde til siden" - eller login siden kommer, men når jeg så indtaster bruger navn og kode står den bare og loader og kommer ikke videre.

Jeg har været inde og læse om portforwarding, og så vidt jeg kan se have åbnet for både FTP og HTTP på min router.

Håber der er en der kan hjælpe mig så jeg kan få adgang til min NAS uanset hvorhenne jeg er/hvilket net jeg er på

Mine IT-evner rækker ikke så langt, så vil sætte pris på hvis det kunne blive skåret ud i pap.

På forhånd tak.

Router:
Netgear
Wireless-N 300 Router
Model: WNR2000v2
Sikkerhed: WPA2-PSK [AES]
Firmware:  V1.2.0.4_35.0.57

NAS-Server
Medion netværksharddisk
1,5 TB harddiskkapacitet
Medion  P89626 (MD 86409)
Firmware: 1.01(UZD.0)_20120203
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juni 2012 - 01:41 #1
Start med at få HTTP-forbindelsen op at køre.
FTP-forbindelsen er lidt sværere, da det er en todelt forbindelse og oprettelsen af den sekundære forbindelse kan variere afhængig af ens opsætning, hvilket gør at firewallen nogen gange skal åbnes ved serveren og andre gange ved klienten.
Avatar billede romnid Nybegynder
01. juni 2012 - 01:48 #2
Når du siger HTTP-forbindelse mener du så det hvor jeg logger på min server via nettet? For kan godt få adgang til den, både via browser og via Medion AG NAS Starter Utility.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2012 - 00:40 #3
Avatar billede Wally1973 Praktikant
02. juni 2012 - 12:19 #4
ok, det lyder som om du har fået åbnet for de rette porte til HTTP.
Hvilke porte har du så åbnet for FTP og hvad type FTP har du sat din NAS op til?
Avatar billede romnid Nybegynder
02. juni 2012 - 23:49 #5
Fandt ud af det, men mange tak for hjælpen
Spørgsmål afsluttet
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2012 - 01:36 #6
ikke inu så vit jeg kan se
Avatar billede tunemilo Nybegynder
03. december 2012 - 20:18 #7
Hvordan fik du den til og køre hjælp
Mvh Milo
Avatar billede jlund6 Nybegynder
09. april 2013 - 12:19 #8
Mon vi kan få ROMNID til at fortælle hvordan han/hun har fået sin Medion Nas server til at fungere. Jeg har et problem der ligner det ROMNID havde. Hvis jeg sidder på mit eget netværk, og tilgår serveren via den DynDNS adresse jeg har oprettet hos no-ip.org, så kan jeg fint logge ind på serveren. Herefter kan jeg afspille film/musik eller få vist billeder, men går jeg ind til naboen og gør det samme fra hans netværk, kan jeg logge på, og starte afspilning af en film. Starten af filmen kommer frem med det samme, men herefter stopper afspilning. Jeg har prøvet både med en iPad og en alm. bærbar. Filmene er i MP4 format (af hensyn til iPad). Jeg har port forward på 80 og 8082 til min Nas adresse.
Er der nogen der har en god ide til, hvordan dette streaming issue kan løses.
Avatar billede SorenWH Praktikant
18. juni 2013 - 01:20 #9
Har haft samme problem med at jeg ikke kunne logge ind eller åbne sider når jeg brugte Explorer. F.eks under setup.

Der er to svar til dette problem.

Du kan sænke sikkerhedsniveauet i Explorer til lav, så kan du logge ind og gå til setup (næsten).

Men hvis du vil ind i administration, går det ikke. Medion har bekræftet at den ikke fungere med Win 7 og Explorer 10.

Men hvis du forsøger med Chrome går det fint.
Avatar billede DanishPride Juniormester
03. april 2018 - 16:13 #10
Utroligt nok,  så var løsningen på mit problem en grundig rengøring af pc´en. Der er dog stadig lidt streger tilbage, hvis og når man vipper skærmen. Så det prøver jeg at undgå. Mange TAK for de gode svar.