Avatar billede KHHP Juniormester
31. maj 2012 - 18:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobilt bredbånd på server

Hej
Vi står i min husholdning i den meget ubehagelige situation at Skyline har lukket og slukket og forbindelsen ryger indenfor nærmeste fremtid. Vi har besluttet os for at bestille mobilt bredbånd hos Oister, da vi får mere hastighed for mindre penge og vi bruger ikke 10GB data på en måned.
Dog har vi 6 computere i hjemmet, som skal på nettet og ofte flere samtidig og kun 2 af dem har trådløst netværkskort. Derfor tænkte jeg på at opsætte en Windows 2003 R2 Server, hvor jeg tilslutter det mobile bredbånd og dernæst en switch der sender forbindelsen videre ud til de to routere der er i huset(en til stueetagen og en til 1. sal).
Vil en sådan opsætning overhovedet kunne lade sig gøre med mobilt bredbånd og hvis ja, skal der andet til end at "software"-brokoble det mobile netværk med LAN-porten?
Håber på hurtigt svar.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
31. maj 2012 - 18:56 #1
Det kan sagtens lade sig gøre, som du har tænkt sig.
Du skal dog nok ikke regne med at det er godt til streaming og onlinespil, men ellers er der ingen problemer.
Avatar billede juleulven Nybegynder
31. maj 2012 - 21:39 #2
det kan også laves via en helt almindelig windows klient styresystem...

featuren "deling af internetforbindelse" kan installeres på alt fra winxp til win7 ... så ingen speciel grund til server2003
Avatar billede KHHP Juniormester
31. maj 2012 - 22:05 #3
Jeg takker for svar og vil I ikke være så venlige at smide svar begge to. Jeg vil indtil videre forsøge mig med server OS, da jeg her har mulighed for at logge trafikken og styre det hele noget bedre end med et klient system. Dog kan jeg blive tvunget til at køre klient-system, hvis den medfølgende software ikke vil installere på server-platform.
Avatar billede juleulven Nybegynder
31. maj 2012 - 23:16 #4
:-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juni 2012 - 01:38 #5
Er ligeglad med pointene.
Og jeg har endnu ikke set mobilt bredbånd der ikke kører på server.
Windows 2003 er en XP-kompatibel kerne, så drivere til XP virker generelt til Windows 2003.
Samme med henholdsvis Vista og Windows 2008 og Windows 7 og Windows 2008R2.