Avatar billede mattison Nybegynder
31. maj 2012 - 10:52 Der er 1 kommentar

flere accespoints med kabeltv

Jeg har kabel-tv og internet fra yousee. i forbindelse med ombygning har jeg fået en brugbar loftsetage hvor jeg får opsat kabel-tv stik. I stueetagen er det eneste nuværende stik og derpå er koblet en netgear cg3000 som forsyner huset med trådløst internet. jeg er dog usikker på om det kan du på det nye loft. Kan man sætte endnu en cg3000 til det nye tv-stik og bruge dét modem lokalt på loftsetagen?

mac 0S 10.7.3
Avatar billede montago Praktikant
31. maj 2012 - 12:49 #1
NEJ...

du skal i stedet trække et Netværkskabel fra din CG3000 til en slave AccessPoint eller WIFI Router som du sætter op ovenpå.

Slaven skal indstilles sådan at den forlænger netværket i stedet for at lave endnu et subnet (som routere har det med at gøre)

der kan kun kører 1stk CG3000 router på din linje.