Avatar billede NielsErikP Mester
28. maj 2012 - 22:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

HTTP 500 error fra webhoster!!

Hej...

Sad her igår og lavede lidt på min hjemmeside, lavede filen lokalt på computeren og lagde den op via FileZilla..
Dette gjorde jeg en masse gange, hvor det fungerede fint.
Pludselig fik jeg hvid side med Webstedet kan ikke vise siden HTTP 500 error.. måtte så stoppe legen med opbygningen... Troede det var webstedet der var nede.
Men her idag fortsætter den med HTTP 500 .

Nogen der ved, hvad dette skyldes.??
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:26 #1
HTTP error 500 er typisk en fejl på serveren.
Det kan være selve servicen der har et problem, men det kan også være noget server side kode i siden der gør det, f.eks. hvis siden er lavet i ASP eller PHP.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. maj 2012 - 22:36 #2
Hej..

Det er en kontakt formular i php, jeg er ved at lave, 1. side =selv formularen, 2. side = sending af mail, 3. side= bekræftelse på mail er afsendt osv.
Problemet med HTTP 500 kommer, når 2.side kaldes...
Har det ikke hele tiden gjort.

Men du mener altså fejlen ligger i min php kode..?? Så er det jo kun mig der kan rette fejlen.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2012 - 22:47 #3
jeg - en fejl 500 er en kode-fejl og altså som udgangspunkt din egen skyld. Der kan dog være tilfælde hvor det ikke er din skyld men det vil være yderst sjældent.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. maj 2012 - 23:05 #4
Hej..

@soze: Tak.. så ved jeg det... Ja for sad og var ved at opsætte en udformning af en mail der skulle sendes. Så jeg smed filen op flere gange. Jeg fik en ide om at der skulle både doctype,head, title og body.. i mailens kode. Der opstod fejlen.
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2012 - 23:23 #5
hvis du sender HTML-mails vil din HTML jo bare være en tekst-string så det er næppe fejlen.
Avatar billede NielsErikP Mester
28. maj 2012 - 23:35 #6
Hej ..
Det kan jeg squ ikke forstå...
For den eneste ændring mellem det virkede og ikke ...
Var det beskrevet i #4.
Så må det squ være en server fejl!!
Avatar billede NielsErikP Mester
28. maj 2012 - 23:36 #7
Hej..

Det kan jeg squ ikke forstå..
For den eneste ændring mellem det virkede og ikke vart dette beskrevet i #4.
Så må det være en server fejl!!
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2012 - 23:53 #8
hvad din HTML indeholder vedkommer kun klienten - men det skal dog være så pænt formet som muligt dog med den tanke for øje at der er stor forskel på HTML til web og HTML til mails. Men så må du jo bare prøve at fjerne det igen for så burde det jo virke hurtigt igen.
Avatar billede NielsErikP Mester
29. maj 2012 - 00:08 #9
Hej..

Jamen det gjorde jeg jo straks, fjernede det.. Men den 500'er kom squ stadig...
Bliver nok nød til at skimme koden helt forfra igen... jeg må jo have lavet en fejl.. Hosteren har lige opdateret sit site, så nu koster teknisk support 500kr/timen.. Så den mulighed er da udelukket.
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2012 - 00:14 #10
det er klart lettest at vende den op - udkommenter alt og sæt så én linje ind af gangen.
Avatar billede NielsErikP Mester
29. maj 2012 - 01:19 #11
Hej...

Forstår godt,hvad du siger soze... hmm.. men ik lige så let.. det er jo en php fil, og den html kode ligger i en php variable, som streng som du også nævnte før.. Så man kan jo sig den er udkommenteret.
Avatar billede keysersoze Guru
29. maj 2012 - 07:57 #12
Det forstod jeg ikke helt - men, kunne det så ikke bare tænkes at du har en fejl i opbygningen af din streng. Det burde i hvert fald være let at undersøge ved at starte forfra. Hvis du er heldig kan du se en mere sigende fejl hvis du i IE går i funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> og fjerner kryds i "vis meddelelser om uskadelige http-fejl". Ellers må du næsten have adgang til en log på dit webhotel.
Avatar billede NielsErikP Mester
29. maj 2012 - 21:04 #13
Hej..

Nej.. okay. Jo det kunne sagtens tænkes. Jeg vil prøve at starte forfra og kigge html strengen igennem.
Prøver også lige den instilling du her nævner.
Om jeg har adgang til en log på webhotellet.. FISK..Jeg må erkende min historie er ikke så lang indenfor Webhoteller.. De har en H.... masse features som jeg slet ikke har sat mig ind i endnu.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. maj 2012 - 11:34 #14
Hej..

Hvis jeg fjerner "Flueben" i funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> "vis meddelelser om uskadelige http-fejl".
Så får jeg bare en helt hvid side... Filen står i url'en... Sætter jeg "fluebenet" til igen.. ja så kommer "HTTP 500" fejlen.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. maj 2012 - 11:37 #15
Hej...

Ligeledes er stengen kigget igennem.. ser for mig ikke ud til at være nogle fejl.. har enda tjekket for ekstra ; og udskiftet \" med ' ...
Avatar billede NielsErikP Mester
30. maj 2012 - 12:14 #16
Hej..

Ja.. så lykkes det via weblog at finde fejlen... Hmm..Det viste sig at den php variable, som indeholder min mails html skulle afsluttes med et ; til aller sidst...
keysersoze det var via dit forslag med webloggen at problemmet fandt en løsning.
Smider du venligst et svar.. Og så tak for hjælpen :-)
Avatar billede keysersoze Guru
30. maj 2012 - 14:26 #17
Jeg er glad for at høre at det ikke er doctypen eller lignende i din string der giver fejlen ;)