27. maj 2012 - 08:46 Der er 15 kommentarer

Manglende LAN forbindelse

Hej

Har problem med at oprette lan forbindelse

Har en nodebook toshiba og en stationær PC begge med xp pro og Internet udbyder er WAOO.

Har undersøgt lan adressen er regieteret, de findes.

Har udført fra cmd config/relese og /renew det giver stadig ingen forbindelse.

Har en computer med xp7 som ikke har problemer med internettet.

Men hvis jeg "låner" nabos tilslutning fra TDC så har jeg ingen problemer med at komme på nettet med nootbook PC'er.

Er der nogen derud der kan se hvad problemet evt. kan være.

På forhånd tak.

Lars Petersen
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. maj 2012 - 10:33 #1
eneste bud jeg har er, at du ikke har en router og dermed har begrænset mulighed for, at sætte flere computere på netværket ad gangen ...

kan det være tilfældet?

Hvilken IP-adresse får din Windows 7 maskine? (Jeg antager XP7 er en skrifejl).
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 11:23 #2
Hvis du som #1 siger ikke har nogen router til Waoo-forbindelsen, så er det dér problemet ligger. Jeg har selv Waoo, og du kan ikke få internet til mere end 1 enhed (via kabel) uden router med de standard-modems de installerer - i hvert fald ikke dem de installerer hernede på Lolland-Falster, ved ikke om det er de samme landet over :-)
27. maj 2012 - 11:55 #3
Har anvendt det samme kabel / port som sidder i windows7 maskinen alene på henholdsvis node book og stationær, som sagt uden at få forbindelse. Hvis pc bliver opgraderet til windows 7, vil det evt. løse problemet. Noget andet, ved i hvilke ip adresse version Waoo router anvender, IPv4 eller IPv6 eller understøtter den begge protokol typer. Kan xp understøtte begge protokol typer.
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 12:29 #4
Du har ikke svaret på om du bruger en router, eller kun modemet fra Waoo?

Det vil ikke hjælpe at skifte til Win7, det har ikke noget med det at gøre.

Jeg har selv Waoo og bruger IPv6, har dog ikke forstand på om det er generelt for Waoo/fiber, og om XP kan bruge begge desværre.

Går ud fra at du ikke på noget tidspunkt har prøvet at have internet fra mere end 1 enhed af gangen. Dette er på grund af Waoo's modem - du skal derfor bruge en router til at få flere enheder på internettet af gangen.
27. maj 2012 - 12:40 #5
Ja, der er en trådløs netgear router imellem. Men har også prøvet at sætte pc direkte på Waoo router, stadig det samme problem. Man hvis jeg sætter en anden PC med windows 7 ind i port, så har jeg ingen problemer, kun dem med XP.
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 12:49 #6
Har du haft internet til mere end 1 enhed af gangen via kabel? Og hvis ja, hvilke?
27. maj 2012 - 12:58 #7
ja, windows 7 PC'erne
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 13:04 #8
Hvis jeg har forstået opsætningen rigtigt, så kunne det godt tyde på, at routeren ser forskelligt på Win7 og XP, og dvs. det er nogle indstillinger den er gal med. Har du prøvet at genstarte routeren og/eller sætte den tilbage til fabriksindstillinger?

Og har du prøvet at tildele forskellige IP'er til hver computer via routeren?
27. maj 2012 - 13:28 #9
Genstart af router har jeg ikke prøvet, men har prøvet at sætte XP net værks kort med router IP adresserne ,det giver ingen forskel.
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 13:41 #10
Prøv at genstart routeren, og hvis det ikke virker så prøv at sæt den tilbage til fabriksindstillinger.

Forstår ikke lige det sidste du skriver. Har du logget ind på routeren, og derefter tildelt hver en enhed en unik IP-adresse?
27. maj 2012 - 13:48 #11
Har lavet ipconfig på windows7 pc og anvendt disse på xp pc'ern. Netkort kan konfigureres til at hente netværks adresser automation eller man sætter dem selv op.
Jeg må vist hellere se på den waoo router med hensyn til konfiguration m.v.
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 13:56 #12
Det er ikke det jeg mener. De indstillinger du snakker om skal være på automatisk hentning af adresse. Du skal logge ind på din router, og tildele en unik IP-adresse til hver enhed.
27. maj 2012 - 14:01 #13
Ok, det prøver jeg. Men er lige i gang med vindues maling, men skal nok opdatere denne tråd med hvad jeg kommer frem til. Takker indtil videre for hjælpen.
Avatar billede Hans Mester
27. maj 2012 - 14:28 #14
Hvad hedder din trådløse router?
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. maj 2012 - 21:07 #15
hvis du både har en trådløs router og en almendelig router så skal du fjerne den ene...

du bør kun have en router på dit netværk .. alt andet er noget roderi og komplicerer din netværks infrastruktur unødigt.