Avatar billede embarco Nybegynder
26. maj 2012 - 15:12 Der er 13 kommentarer

Trådløs internet er blevet udsat for MEGET mærkbar hastighedsnedsættelse

Min 4-G Telia (router) er blevet 'udsat' for en mærkbar hastighedsnedsættelse ifht. lige da jeg fik den.
Jeg har igennem længere tid haft problemet!

Jeg er bange for at jeg har fået noget snavs/utøj ned på computeren.

Det der for mig ser ud til at være SYNDEREN på problemet er følgende:
Et ret stort (altid samme størrelse) lyseblåt vindue - lige midt på skærmen når jeg lukker ned!
Altid med den samme ordlyd - på dansk - jeg kan dog ikke nå at læse alt hvad der står i dette vindue...inden computeren lukkes ned.
Men jeg kan se at det har den samme ordlyd - og starter altid med en smiley med en tunge ud af munden, og noget tekst hvor der står noget med: Åhhh nej...og så noget med at min forbindelse bliver afbrudt !

Jeg vil gerne have at vide om der er nogen herinde der ligenetop ved hvad dette - lyseblå vindue med hvid dansk tekst er for noget utøj ?

JEG HAR BRUG FOR HJÆLP NU!!! :-)

Mvh.
Tom

System: Windows 7 med Microsoft Security Essentials + firewall aktiveret...
Avatar billede claes57 Ekspert
26. maj 2012 - 15:20 #1
http://www.spywarefri.dk/forum/
gå ned under 'Almindelig rensning' og klik på link til 'DENNE' vejledning - følg den og spørg evt yderligere i det forum.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
26. maj 2012 - 16:04 #2
http://www.telia.dk/mobiltbredbaand/abonnement

Kig på det abonnement du har .. hvor meget data der er inkluderet i abonnementet.
når du har brugt den inkluderede mængde, sættes hastigheden ned.

Når så du går ind i en ny periode, så sættes hastigheden op igen .. indtil din datamængde er brugt igen ..

Du kan evt prøve at ringe til telia's support og høre om ikke de kan se om du har ramt væggen ..
Avatar billede embarco Nybegynder
26. maj 2012 - 16:54 #3
Hej

Nej det er ikke noget med at et loft er *ramt*

Idet hvis jeg går online tidligt på dagen - så opnår jeg en noget højere hastighed end senere på dagen - både download og upload -altså efter at min forbindelse har været online i nogle timer - så opstår problemet med markant lavere hastighed !

Og det samme blå vindue med en smiley (med en forvreden tunge) og med hvis tekst.

Virkelig surt show :-(
Avatar billede embarco Nybegynder
27. maj 2012 - 23:08 #4
Til Claes57:

'DENNE' Vejledning under 'Almindelig rensning' er fuldt til punkt og prikke slavisk: Med følgende LOG's: Fra SWF folderen.

Jeg håber at en eller anden fra dette forum kan tyde de Log's og måske kunne analysere hvori mit problem ligger mht. utøj/snavs???

-- ESETSmartInstaller@High as downloader log:
all ok
# version=7
# OnlineScannerApp.exe=1.0.0.1
# OnlineScanner.ocx=1.0.0.6583
# api_version=3.0.2
# EOSSerial=4e04575220cc05428192fb066cce0841
# end=finished
# remove_checked=true
# archives_checked=false
# unwanted_checked=true
# unsafe_checked=false
# antistealth_checked=true
# utc_time=2012-05-27 06:50:27
# local_time=2012-05-27 08:50:27 (+0100, Rom, sommertid)
# country="Denmark"
# lang=1033
# osver=6.1.7601 NT Service Pack 1
# compatibility_mode=512 16777215 100 0 0 0 0 0
# compatibility_mode=1280 16777215 100 0 14525557 14525557 0 0
# compatibility_mode=5893 16776574 100 94 14359438 89770346 0 0
# compatibility_mode=8192 67108863 100 0 432 432 0 0
# scanned=308438
# found=0
# cleaned=0
# scan_time=4131

-- Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.61.0.1400
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.05.25.03

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
TomWell :: TOMWELL-PC [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2012-05-27 (21-04-44).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 507638
Tid gået: 1 time(e), 22 minut(ter), 40 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)

-- SUPERAntiSpyware Scan Log --
http://www.superantispyware.com

Generated 05/27/2012 at 10:42 PM

Application Version : 5.0.1150

Core Rules Database Version : 8650
Trace Rules Database Version: 6462

Scan type      : Quick Scan
Total Scan Time : 00:02:50

Operating System Information
Windows 7 Home Premium 64-bit, Service Pack 1 (Build 6.01.7601)
UAC On - Limited User

Memory items scanned      : 617
Memory threats detected  : 0
Registry items scanned    : 58473
Registry threats detected : 0
File items scanned        : 10697
File threats detected    : 124

Adware.Tracking Cookie
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\I58OO8MK.txt [ /doubleclick.net ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\RY109N54.txt [ /media6degrees.com ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\O9PW9QSZ.txt [ /invitemedia.com ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\MYNIHV7O.txt [ /lucidmedia.com ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\9278M9V7.txt [ /track.adform.net ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\R5TBWFA1.txt [ /atdmt.com ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\AYGP2WST.txt [ /adform.net ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\5X0T3O00.txt [ /adformdsp.net ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\0UJ956NJ.txt [ /ru4.com ]
    C:\Users\TomWell\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\R41EZZ8V.txt [ /server.adformdsp.net ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\I58OO8MK.txt [ Cookie:tomwell@doubleclick.net/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\RY109N54.txt [ Cookie:tomwell@media6degrees.com/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\O9PW9QSZ.txt [ Cookie:tomwell@invitemedia.com/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\MYNIHV7O.txt [ Cookie:tomwell@lucidmedia.com/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\AYGP2WST.txt [ Cookie:tomwell@adform.net/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\5X0T3O00.txt [ Cookie:tomwell@adformdsp.net/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\0UJ956NJ.txt [ Cookie:tomwell@ru4.com/ ]
    C:\USERS\TOMWELL\Cookies\R41EZZ8V.txt [ Cookie:tomwell@server.adformdsp.net/ ]
    .adtech.de [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    track.adform.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    server.adformdsp.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adformdsp.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adform.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .collective-media.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .doubleclick.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .serving-sys.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .collective-media.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .atdmt.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .invitemedia.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .collective-media.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .imrworldwide.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .revsci.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    ad.yieldmanager.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .revsci.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .kaspersky.122.2o7.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .invitemedia.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .serving-sys.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .bs.serving-sys.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .serving-sys.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .specificclick.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .c.atdmt.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adviva.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .ru4.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    eas4.emediate.eu [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    eas8.emediate.eu [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .media6degrees.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .exoclick.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adultfriendfinder.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    ad.yieldmanager.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adultfriendfinder.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .sexad.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .exoclick.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adultfriendfinder.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .syndication.traffichaus.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adxpansion.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .lucidmedia.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .media6degrees.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adbrite.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .ru4.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    e2.emediate.se [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    ad1.emediate.dk [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    eas.apm.emediate.eu [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .kontera.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .collective-media.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adform.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    accounts.youtube.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .accounts.google.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .collective-media.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    adserver3.openadex.dk [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .invitemedia.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .atdmt.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .h.atdmt.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .atdmt.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .h.atdmt.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    track.adform.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .adform.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    e2.emediate.se [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    ad1.emediate.dk [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    eas8.emediate.eu [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .tradedoubler.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    e2.emediate.se [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    accounts.google.com [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]
    .doubleclick.net [ C:\USERS\TOMWELL\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\DEFAULT\COOKIES ]

VIGTIG INFO: Kan se på mit dataforbrug i routerens adm.del at mit forbrug for indeværende periode er nu på 43 GB. Jeg har derfor overskredet de - 30 GB - som er i mit Telia abon.ment.
1.) Derfor har Telia så sat hastigheden ned på både download + upload.
2. ) Det utøj/snavs som jeg har på computeren har ialt fald været med til at får mit dataforbrug over min grænse på 30 GB !!!

SURT SHOW !
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2012 - 09:57 #5
der er intet i log, der antyder noget snavs på maskinen. Det er så nok snarere besøg af en 'gratist' på dit netværk.
Jeg ville derfor rette i routerens opsætning (kryptering wpa-2 med et kodeord, der ikke lige kan gættes, og skifte adgangskode til router samt aktivere mac-kontrol).
Avatar billede embarco Nybegynder
28. maj 2012 - 20:44 #6
Ok...prøver med dine anbefalinger.

Gælder det mon også for en PIN kode ?

I routeren under SIM Settings står der:
The PIN lock of the SIM card protects the router against unauthorized accesses to the Internet. You can activate, modify, or unlock the PIN code.

Altså angive en regulære PIN kode inde i settings for SIM ?
Avatar billede embarco Nybegynder
28. maj 2012 - 20:51 #7
Hovsa der var jeg vidst lige lidt for hurtig :-)

Jeg ændrede faktisk PIN kode til SIM kortet under første opsætning af routeren...altså til en anden en den SIM krtet kommer med.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2012 - 21:39 #8
pin-koden er underordnet - du skal bare sikre, at en gratist ikke kommer ind på samme måde som sidst - dvs ny adgangskode (svær) og mac-filtrering.
Avatar billede embarco Nybegynder
28. maj 2012 - 21:44 #9
Er det helt specifikt selve routerens adgangskode vi her taler om ? Og ikke også selve WLAN

Selve routerens findes vel i: System Password change ?
Avatar billede embarco Nybegynder
28. maj 2012 - 21:52 #10
Nej det er det ikke for det er password til Admin User

Hvor er det lige jeg kan finde selve routerens adgangskode og ikke selve WLAN's ?

Telia 4-G router.
Avatar billede embarco Nybegynder
28. maj 2012 - 22:33 #11
Eller er det ikke LIGE NETOP det samme ? :-)
Avatar billede embarco Nybegynder
29. maj 2012 - 21:06 #12
Mac-filtrering: på Telia 4-G router:

Under Menupunkt: Current Firewall Level: Valgmuligheder: Custom, Low(valgt), Medium, High)
-- Low er den eneste mulighed hvor jeg kan bruge nettet...ligeså snart jeg bruger de andre blokere firewall'en
---- Under denne Mac filtering: Disable, Blacklist, Whitelist
Her er Blacklist automatisk valgt.

^^ Menupunkt: Mac Filter: Mac Whitelist (Valgt)
-- Current Mac Filtering Status: Blacklist.
--- Mac filtering mode: Whitelist

Alle disse indsillinger er foretaget i routerens: Security Settings

Jeg har brug for noget hjælp til at sætte Mac filtering til størst mulig sikkerhed - da jeg er total forvirret mht. denne !!!

På forhånd tak.
Avatar billede embarco Nybegynder
03. juni 2012 - 20:50 #13
Hej igen !

Har næsten prøvet alt af nu mht. alt ovenstående forbedrende foranstaltninger !
MEN min hastighed - også selv om jeg jo iflg. Telia - er kommet ind i en ny periode  for dataforbrug pr. 01 -06...akkurat den samme nedslående som før.
Jeg lukker samtidig ned med den samme blå *Åh Nej...med et eller andet at din forbindelse er... ??? *...jeg kan desværre ikke nå at se hvad den komme op med !

Jeg står rent ud sagt med en 4-G forbindelse, der snart sagt yder INTET !!!

Nogen intelligente svar ?
Forhåbentlig :-)

Tom